جذب بیش از ۴۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در شش ماه نخست سال جاری در اروند

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند: جلب ۴۸/۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب پروژه‌های مصوب طی شش ماه اول سال ۱۳۹۹، نشان دهنده عملکرد مطلوب سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به محدودیت‌ها و تنگناهای موجود است.

به گزارش خبرآنلاین از اروند، سید علی موسوی سه شنبه با بیان اینکه به رغم تمام مشکلاتی که در دنیا، کشور، استان و منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین فشارهای آمریکا به لحاظ تحریم های ظالمانه وجود دارد، وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری و با عنایت به شعار سال جهش تولید با تدابیری که در سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص جذب سرمایه گذار اندیشیده شده است بعد از عملکرد مناسبی که در سال رونق تولید در این منطقه وجود داشت موفق به پیشرفت در جذب سرمایه گذاری داخلی نسبت به سال گذشته شدیم.
وی میزان سرمایه گذاری داخلی در شش ماه نخست سال جاری را هشت هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود ۴۴ درصد رشد را در منطقه نشان می دهد.
معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اکثر این سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و تجاری بوده که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم این روند رشد را حفظ نماییم.
موسوی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خارجی نیز بیان کرد: در سال جاری به رغم تحریم های ظالمانه و فشارهای زیادی که از جانب کشورهای غربی و آمریکا وجود داشت خوشبختانه در جذب سرمایه گذاری خارجی موفق بودیم.
وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری میزان ۴۸/۵ میلیون دلار میزان سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند را داشتیم که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته یک و نیم میلیون دلار بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =