۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
قرقاش هم به حمایت از بندر درآمد

ایرنا نوشت: پس از حمله چند روزه گذشته بندر بن سلطان رئیس سابق دستگاه اطلاعات سعودی و سفیر سابق عربستان در واشنگتن و یورش مزدوران قلم به دست وابسته به ریاض این بار نوبت به مقام های اماراتی رسید تا به فلسطین و مسئولان فلسطینی حمله کنند.

 شاهزاده بندر بن سلطان رئیس سابق دستگاه اطلاعات سعودی و سفیر سابق عربستان در واشنگتن چند روز قبل در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «العربیه» از رهبران فلسطین به دلیل مخالفت‌شان با عادی‌سازی مناسبات از سوی امارات و بحرین با رژیم اسراییل به شدت انتقاد کرد و بسیاری از ناظران سیاسی اظهارات وی را بنا به سفارش مقامات آل سعود برای زمینه‌سازی جهت عادی‌سازی ریاض با تل آویو ارزیابی کردند. 

پس از آن محمد الساعد نویسنده مشهور عربستان به چهره جدید علیه مردم فلسطین تبدیل شد. 

در راستای سیاست جدید عربستان برای حمایت غیرمستقیم از رژیم صهیونیستی، محمد الساعد نویسنده مشهور عربستانی در یک برنامه تلویزیونی زنده مردم و مقاومت فلسطین را دشمن عربستان خطاب کرد. 

الساعد در مقاله ای که در روزنامه عکاظ عربستان منتشر شده بود نیز به گروه های فلسطینی حمله کرد و گفت آنها نیز در کنار ترکیه، قطر و ایران دشمن ما هستند و باید با آنها برخورد شود.

پس از اظهارات رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان و نویسنده سعودی، " انور قرقاش " وزیر مشاور در امور خارجی امارات نیز در توئیتی در واکنش به سخنان سفیر فلسطین در فرانسه که مقامات ابوظبی را بخاطر عادی‌سازی روابط سرزنش کرده است، مسئولان و مقامات فلسطینی را آدم‌های قدر ناشناس توصیف کرد. 

 انور قرقاش در این توئیت با خشم به " سلمان الحرفی " سفیر فلسطین در فرانسه حمله کرد و گفت:  من از سخنان سفیر فلسطین در پاریس و از ناسپاسی او تعجب نکردم. 

وی افزود: "ما به بی‌وفایی و قدر نشناسی عادت کرده‌ایم و با قدمها و اعتقادات خود با اطمینان به سمت آینده پیش می‌رویم. 

خاطرنشان می‌شود که " سلمان الحرفی " در گفت و گو با مجله "لوپوئن" فرانسه با انتقاد از عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی " محمد بن زاید آل نهیان " ولیعهد ابوظبی را یک دیکتاتور کوچک که فقط به دنبال شهرت است و با آتش بازی می‌کند، توصیف کرد.

وی به این مجله فرانسوی گفت که آنچه اتفاق افتاد غیر منتظره نبود و در نزد ما فلسطینی‌ها اطلاعات مشخصی از وجود تماس‌هایی بین امارات از یکسو و آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر وجود داشت ضمن اینکه همکاری‌های نظامی، امنیتی و اقتصادی بین تل آویو و ابوظبی در این مدت وجود داشته است.  

سفیر فلسطین در فرانسه ادامه داد:  من از امارات تشکر می‌کنم که چهره واقعی خود را نشان داد زیرا این کشور هرگز در کنار فلسطینی‌ها نبود. در سال ۱۹۸۵ پس از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، کمک‌های خود را به سازمان آزادیبخش فلسطین متوقف کرد و پس از جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۰ این کمک‌ها را به طور کامل قطع نمود.  

وی همچنین ادعای ابوظبی مبنی بر اینکه توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی در ازای متوقف کردن طرح الحاق سرزمین های فلسطینی به سرزمین های اشغالی انجام شد را رد کرد و گفت که متوقف شدن این طرح در نتیجه مقاومت ملت فلسطین بود.

رهبران فلسطینی در قبال عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی موضع مخالف گرفتند و آن را "خیانت" به آرمان فلسطین دانستند.

امارات و بحرین روز 15 سپتامبر در مراسمی که با حضور ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید برگزار شد توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا و رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

مشروح افشاگری و اظهارات شاهزاده بندر را اینجا بخوانید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =