یک داستان کرونایی؛ نمی‌دانستم جزو آن ۵درصد هستم یا آن ۹۵درصد

هزاران نفری که هر روز سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای آن‌ها به کروناویروس خبر می‌دهد، صرفا عدد نیستند. آن‌ها زندگی‌هایی هستند که برای دو هفته در درد و وحشت باید منتظر پاسخ یک سوال باشند؛ می‌میرم یا درمان می‌شوم؟

به گزارش خبرآنلاین، دکتر وحید اقدم، متخصص طب اورژانس، یکی از مبتلایان موج آخر کرونا در ایران است. او که تاکنون هزاران بیمار کرونایی را درمان کرده است، چند هفته پیش در بیمارستانی در کیش متوجه شد که به کرونا مبتلاست. روایت او از ابتلا به کرونا را اینجا بخوانید

«برای  چند شب پشت سر هم شیفت بودم، در آخرین شیفت ساعت ۱۰:۳۰ شب متوجه شدم که تب دارم، دو قرص استامینوفن خوردم که تب بدنم کنترل شود، اورژانس شلوغ بود، کسی هم جای من نبود و اجبارا به بیماران رسیدگی کردم. نیمه شب که دیگر بیماری نبود پرستارها تبم را گرفتند و دیدم ۳۸ درجه است. سرم زدم و بعد با توصیه پرستاران آزمایش سی‌تی اسکن دادم. بعد نتایج را برای دوستانم فرستادم و گفتند کرونا دارم اما راستش خودم تا ۲۴ ساعت منکر می‌شدم. در آخر برای یکی از دوستانم که فوق تخصص ریه است، سیتی اسکن فرستادم و گفت که این کرونا است و مطمئن شدم.

در دوره بیماری دچار یک سری سرفه‌ها شدم که برایم خیلی عجیب بود وقتی به سمت چپ می خوابیدم سرفه بیشتر می‌شدم. تب هم داشتم، اما بدتر از آن بدن درد بسیار شدید داشتم، انگار کل استخوان هایم درد می‌گرفت به طوری که مجبور شدم در کل تخت خواب بالشت بگذارم، با این حال تقریبا سه شبانه روز نخوابیدم.

تاکنون چند هزار مریض کرونایی دیدم، ولی تفاوت من با اکثر آن‌ها این بود که به اولین علامت حساس شدم. اما مریض‌های من معمولا با اولین علامت حساس نشدند و انکار کردند، راستش در شرایط موجود الان هر کسی هر علائمی دارد که با دارو رفع نمی‌شوند احتمال زیاد به کرونا مبتلاست.

یک تفاوت اصلی این بیماری برای من این بود که آن را نمی‌شناختم، نمی‌دانستم چه اتفاقی می‌افتد و واقعا سوال داشتم که جزو ۵ درصد قربانیان این بیماری هستم، یا جزو ۹۵درصدی که درمان می‌شوند، واقعا استرس زیادی داشتم.

خوشبختانه بعد از یک هفته از تب و بدن درد رها شدم، اما همچنان عوارض این بیماری در من وجود دارد، به طوری هفته دوم دچار تنگی نفس در فعالیت معمول شدم و هنگامی که از پله‌ها به پارکینگ می‌رفتم نفسم می‌گرفت و این کار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشید، انگار که ظرفیت ریه‌ام کم شده است.»

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =