درخواست پمپئو از عراق درباره سفارت آمریکا

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالت متحده خشنود است که عراق اقدامات بیشتری برای حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد انجام داده است.

به گزارش رویترز، مایک پمپئو در کنفرانس خبری به رغم اعلام خشنودی واشنگتن از اقدامات عراق برای حفاظت بیشتر از سفارت آمریکا در بغداد،  در مورد تصمیم واشنگتن برای بستن سفارت  سخنی نگفت.

پمپئو گفت: ما خوشحالیم که عراقی ها تلاش بیشتری برای تأمین خفظ امنیت نیروهای ما در آنجا انجام می دهند.

وزیر امور خارجه آمریکا بدون پاسخ دقیق به پرسش یک خبرنگار در مورد تصمیمات آمریکا برای بستن سفارت خود در بغداد گفت که آتش بس شبه نظامیان مشکوک به نظر می‌رسد.

پمپئو در ادامه مدعی شد که یک گروه شبه نظامی اکنون قول داد، حقوق ملت عراق را نقض نکند و دیپلمات های آمریکایی را که برای کمک به مردم این کشور حضور دارند،مورد هدف قرار دهند.

سخنگوی کتائب حزب الله روز یکشنبه اعلام کرد که حملات موشکی به نیروهای ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورده اند به شرط آن‌که دولت عراق یک جدول زمانی بندی شده برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی ارائه دهد.

در  ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد)، الکاظمی در راس هیاتی برای گفت و گو با مقامات آمریکایی به واشنگتن رفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه دیدار خود با الکاظمی اعلام کرد، در این جلسات توافق شد که واشنگتن ظرف ۳ سال نیروهای خود را از عراق خارج کند.

الکاظمی در مورد تعطیلی سفارت واشنگتن دربغداد گفت: ما دلخوری و نگرانی آمریکا را در رابطه با امنیت نماینده های دیپلماتیک به سبب موشک‌های بی هدف دریافت کرده ایم.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =