۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
قطر و انگلیس توافق نظامی امضاء کردند

ایرنا نوشت: قطر و انگلیس توافقنامه نظامی اولیه با هدف توسعه همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه دفاعی امضا کردند.

پایگاه اطلاع رسانی الخلیج انلاین امروز (پنجشنبه) به نقل از وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: این توافقنامه روز گذشته بین "خالد بن محمد العطیه" وزیر دفاع قطر و "بن والاس" وزیر دفاع انگلیس در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان اسکادران مشترک ۱۲ در پایگاه "کونینگسبی" لینکلن انگلستان امضا شد.  

اسکادران، نیروی هوابرد نیروی زمینی و دریایی به واحدی متشکل از ۱۲ تا ۲۴ فروند هواپیمای نظامی گفته می‌شود که معمولاً از یک نوع هستند و به سه یا چهار دسته، بسته به نوع هواپیما و نیروی هوایی تقسیم می‌شوند.  

این توافقنامه شامل استفاده از پایگاه انگلیس توسط نیروی هوایی قطر بود که به زودی دوحه ۹ هواپیمای از نوع "هوک" را خریداری می‌کند، است.  

وزیر دفاع انگلیس در حاشیه این رویداد در سخنانی به آغاز مرحله جدید همکاری‌های دفاعی بین کشورش و قطر اشاره کرد و گفت: روابط نظامی انگلیس و قطر تقویت شده و نشان می دهد که دوره جدید همکاری بر پایه موفقیت گروه‌های اسکادران مشترک "تایفون" به آسایش و امنیت دو کشور کمک خواهد کرد.  

خاطرنشان می‌شود که دوازدهمین اسکادران مشترک در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۸ با هدف توسعه همکاری بین نیروی هوایی انگلیس و قطر تاسیس شد.  

دوحه قرار است در سال ۲۰۲۲ همزمان با میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال، برای تامین امنیت این بازی‌ها ۲۴ جنگنده "تایفون" از انگلیس دریافت کند.  

ژوئن گذشته، قطر و انگلیس پرواز مشترک هواپیماهای "تایفون" را انجام دادند. 

 312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =