تشکیل شرکت تعاونی شیرینی سنتی در قزوین

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: شرکت تعاونی شیرینی سنتی قزوین در راستای تأمین بهینه مواد اولیه برای ذی نفعان به عنوان اولین تشکل اختصاصی شیرینی سنتی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ شهریار کشاورز، معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین اظهار کرد: در راستای توسعه خوشه‌های صنعتی برای ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار و با هدف تولید صنعتی شیرینی سنتی جهت تولید در حجم بالا، تشکیل کنسرسیوم فروش و صادرات شیرینی سنتی، افزایش کیفیت، بازاریابی و فروش، خوشه شیرینی سنتی در استان راه اندازی شده که در طول دو سال گذشته این خوشه به عنوان یک مدل توسعه‌ای توانسته به رونق تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار کمک کند.
کشاورز افزود: در حال حاضر، ۲۶۰واحد تولیدی، صنفی و خانگی تولید شیرینی سنتی در استان قزوین به ثبت رسیده که از این تعداد، بالغ بر ۱۹۵واحد در حال فعالیت هستند. 
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین، برگزاری اولین جشنواره و نمایشگاه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین، برگزاری استارت‌آپ شیرینی سنتی ، تشکیل کمیته راهبری، همایش ذینفعان خوشه شیرینی سنتی، برگزاری تورهای صنعتی برای اعضای خوشه، دوره‌های آموزشی تخصصی، راه اندازی پروژه فروش آنلاین شیرینی سنتی (سایت) را از مهم‌ترین اقدامات بعد از تشکیل خوشه شیرینی سنتی قزوین برشمرد.
کشاورز همچنین از ایجاد شهرک شیرینی سنتی قزوین خبر داد و تصریح کرد: راه اندازی شهرک شیرینی سنتی در قزوین می توان به برند شدن این محصول و اشتغال کمک کرد که در حال حاضر مکان یابی این شهرک انجام شده و در مرحله تملک زمین است.
جلسه تشکیل تعاونی تأمین نیاز مواد اولیه شیرینی سنتی استان قزوین با حضور ۱۶عضو تعاونی برگزار شد که در پایان سه عضو اصلی هیئت مدیره ، بازرس، و اعضا علی البدل انتخاب به مدت دو سال انتخاب شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =