۴۶ طرح ملی استانی شده و ملی در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است

ایرنا نوشت : معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۴۶ طرح ملی و ملی استانی شده در سطح این استان در بخش‌های مختلف از سوی دستگاههای اجرایی در دست احداث است.

اردشیر آذر  اظهار داشت: از این تعداد  ۲۴ طرح ملی و ۲۲ طرح به صورت ملی استانی شده در بخش‌های حمل و نقل، آب و فاضلاب، منابع آب، آموزش عالی، فرهنگ و هنر، امور قضایی، آموزش فنی و حرفه‌ای، درمان و انرژی با اعتباری افزون بر هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.
وی، طرح‌های ملی شاخص در حال اجرای این استان را طرحهای راه‌آهن، احداث بزرگراه و چهارخطه کردن محور شهرکرد به  بروجن به لردگان، احداث سد باباحیدر ، چهار خطه کردن محور بین استانی بن به داران اصفهان اعلام و تصریح کرد: برای اجرای طرح ملی راه‌آهن این استان افزون بر چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این میزان اعتبار ،امسال افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیز برای تکمیل این طرح نیز تا پایان دولت دوازدهم تخصیص خواهد یافت.
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، عمده طرح‌های ملی استانی شده در حال اجرا را نیز طرح انتقال آب بن به بروجن، اجرا و تکمیل سیستم فاضلاب چند شهر استان اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، طرح سیستم فاضلاب هفشجان، لردگان، گندمان و بلداجی تا پایان دولت دوازدهم با اعتبات ملی استانی تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.
آذر، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی طرح احداث سد باباحیدر گفت: این طرح با کاربرد ذخیره آب شرب و کشاورزی منطقه و سیراب کردن یکهزار و ۵۰۰ هکتار از  اراضی کشاورزی پایین دست و تامین آب آشامیدنی چند شهر و روستا در شهرستان فارسان در حال انجام است که پیش بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و بهره‌برداری شود. 
وی از اجرای برخی طرح‌های گردشگری و ورزشی در استان با اعتبارات متمرکز کشوری خبر داد و تصریح کرد: بخشی از طرح‌های کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری با انعقاد تفاهم‌نامه متمرکز وزارتخانه مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور بدون دخالت اعتبارات استانی در حال اجراست.  
گفتنی است ،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر  است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =