فرمانده نیروی زمینی ارتش: توان بازدارندگی امروز را مدیون خون شهدا هستیم/ آمادگی بیمارستان‌های نیروهای مسلح برای بیماران کرونا

امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدای دفاع مقدس، گفت: ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون همین شهدا هستیم.

به گزارش خبرگذاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش،  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به نقش محوری این نیرو در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۴۶ هزار شهید و حضور مؤثر در عملیات‌های متعدد دفاع مقدس، یکی از محوری‌ترین نیروها بوده است و این نیرو همواره برای دفاع از مرز و بوم کشور اسلامی آماده است.

سرتیپ حیدری با اشاره به نقش نیروی زمینی در آموزش نیروهای جوان در دوران دفاع مقدس، گفت: نیروی زمینی ۲.۵ میلیون سرباز را در دوران دفاع مقدس آموزش داد و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرد که این عدد خود بیانگر نقش محوری نزاجا در دوران جنگ تحمیلی است؛ چرا که تدبیر، سازماندهی و آموزش این تعداد نیرو، کاری بسیار بزرگ و نیازمند ارتشی توانمند با عمق استراتژیک است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش دفاع مقدس را تبلور عینی آیه‌های جهاد و مقاومت عنوان کرد و افزود: شهدای جنگ تحمیلی مظهر ایثار و رشادت هستند و ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون همین شهدا هستیم.

آمادگی  تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی نیروهای مسلح

سردار حسن عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با اشاره به دستور اخیر فرمانده معظم کل قوا به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اینکه تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی نیروهای مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح به صورت رسمی فرمان فرماندهی معظم کل قوا را ابلاغ کردند.

وی افزود: فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبتنی بر این است که کلیه ظرفیت بیمارستانی نیروهای مسلح بدون محدودیتی در اختیار بیماران کرونایی کشور قرار گیرد و در همین راستا با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و در استان‌ها با هماهنگی ستادهای استانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تمامی ظرفیت‌ها در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

سردار عراقی زاده با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح برای برپایی بیمارستان صحرایی، گفت: به ستاد ملی مقابله با کرونا و دانشگاه‌ها ی علوم پزشکی اعلام کرده‌ایم که در صورت نیاز آمادگی برپایی بیمارستان‌های صحرایی را داریم. همچنین اعلام کرده‌ایم که اگر نیاز به نقاهتگاه دارند نیروهای مسلح این آمادگی را دارند و همکاران ما با حداکثر توان و ظرفیت در اختیار مجموعه‌های کشوری هستند.

وی همکاری بخش بهداشت و درمان نیروهای مسلح با ستاد ملی مقابله با کرونا را بسیار خوب دانست و گفت: جلسات هماهنگی به صورت روزانه در حال برگزاری است و اگر در جایی کمی و کاستی وجود دارد سعی بر برطرف کردن آن است. اجرای فرمایش و دستورات فرماندهی معظم کل قوا به صورت کامل در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفته و در حال اجرا است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح با بیان اینکه تا کنون هیچ درخواستی برای برپایی بیمارستان صحرایی نداشته‌اند، یادآور شد: خوشبختانه تا این لحظه درخواستی برای برپایی بیمارستانی صحرایی نداشته‌ایم اما آمادگی‌های لازم را داریم.

سردار عراقی‌زاده گفت: ما در شرایط پیک سوم شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم و مردم ما باید به شدت مراقب سلامتی خودشان باشند و اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت رعایت کنند، بخش بهداشت و درمان نیز که با تمام ظرفیت در حال مقابله با کرونا و مراقبت از بیماران هستند.

216219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1444353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =