عبدالله: حمایت ایران از روند صلح به رهبری افغان‌ها برجسته است

فارس نوشت: رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به روابط خوب تهران-کابل گفت: تأکید مقامات ارشد ایرانی بر موفقیت صلح پایدار به رهبری و مدیریت افغان‌ها، برجسته می‌باشد.

«عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی گفت که تشدید جنگ درحالی که مذاکرات صلح در دوحه، پایتخت قطر جریان دارد، غیرقابل قبول است.

عبدالله که در یک سفر رسمی در ایران به سر می‌برد، این اظهارات را شب گذشته (یک‌شنبه) در نشستی در سفارت افغانستان در تهران مطرح کرد.

وی همچنین در این نشست گفت که سفر او به ایران به‌خاطر درک نقش موثر ایران در صلح افغانستان و جلب حمایت این کشور از روند صلح است.

عبدالله تأکید کرد که تأکید مقامات ارشد ایرانی در دیدار با او بر موفقیت صلح پایدار به رهبری و مدیریت افغان‌ها، برجسته بوده است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به روابط خوب کابل – تهران در چهار دهه‌ گذشته، همچنین گفت که حمایت ایران از روند صلح به رهبری و مدیریت افغانستان بااهمیت است.

وی در عین حال افزود که گسترش هرچه بیشتر روابط میان افغانستان و ایران به نفع هر دو کشور و منطقه است.

به گفته‌ وی، تلاش‌ها برای نهایی‌سازی سند جامع مناسبات دو کشور پیشرفت داشته و به‌زودی نشست کمیسیون مشترک در کابل برگزار خواهد شد.

از سویی دیگر، عبدالله تصریح کرد که در دیدار با مقامات ایرانی درباره رفع چالش‌های مهاجران افغانستان در ایران بحث و گفت‌وگو کرده است.

وی این گفت‌وگو را خوب توصیف کرد و افزود که در دیدارهای خود با مقامات ایرانی نیز آن را با جدیت دنبال می‌کند.

عبدالله خاطرنشان کرد که تلاش می‌کند تا نمایندگی و حضور مهاجران افغان در ایران را در مذاکرات و تلاش‌های صلح به‌صورت موثری تأمین کند.

در همین حال، عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران گفت که تلاش‌ها برای رفع چالش‌ها و قانونمند شدن حضور مهاجران افغانستان در ایران ادامه دارد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =