مرد قاتل در جلسه محاکمه مدعی شد که اموال سرقتی از مقتول را به قیمت 2 هزار و 500تومان فروخته است.

فارس نوشت:شامگاه 16 آبان سال گذشته، مأموران پلیس بخش بوستان شهرستان شهریار از طریق مرکز فوریت‌های پلیس، از کشف جسد مرد جوانی در منزلش باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه با جسد این مرد به نام علی رو به رو شدند، در حالی که با ضربات متعدد چاقو به بدن و همچنین ضربه جسمی سنگین به سرش به قتل رسیده بود.

تحقیقات اولیه پلیس نشان داد مقتول از یک روز قبل از حادثه، مهمانی داشته و بعد از قتل، ناپدید شده است. همچنین مشخص شد که برخی مدارک و کارت عابربانک وی نیز به سرقت رفته و از آن پول برداشت شده است.

مدتی بعد از حادثه و انجام تحقیقات، متهم به قتل به نام آرش شناسایی و در اولین جلسه بازجویی به ارتکاب قتل با انگیزه سرقت اعتراف کرد. قرار مجرمیت متهم از سوی دادسرای جنایی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری ارسال شد.

صبح امروز، جلسه محاکمه به ریاست قاضی همتیار برگزار شد. سیدرضایی، نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات متهم شد. اولیای‌دم نیز خواسته خود را قصاص متهم عنوان کردند.

در ادامه جلسه، متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه تمام اتهامات را قبول دارد، گفت: زمانی که در شهرستان بودم، تمام سرمایه‌ام را به خاطر مصرف موادمخدر از دست دادم.

وی ادامه داد: مدتی بعد، با علی تماس گرفتم و او به من گفت به تهران بیا، کمکت می‌کنم. روز اولی که به تهران آمدم، با او شیشه مصرف کردم. بعد از آن باهم درگیر شدیم که او را کشتم.

متهم در حالی به بهانه فراموشی از بیان جزئیات حادثه خودداری می‌کرد که طبق مدارک موجود در پرونده، متهم به خاطر یک اختلاف مالی بر سر معامله گوسفند، که متهم مجبور به پرداخت ضرر به مقتول شده، او را به قتل رسانده بود.

وی همچنین اظهارات قاضی همتیار در قرائت اعترافات قبلی خود مبنی بر اینکه ابتدا با دمبل (وسیله بدنسازی) ضربه‌ای به سر علی زده و وقتی نتوانسته از دست علی فرار کند، او را با چاقو به قتل رسانده است، تأیید کرد.

آرش درباره سرقت وسایل علی گفت: بعد از قتل، مقداری مدارک از علی سرقت کردم که آنها را داخل صندوق صدقات انداختم، از عابربانک او هم حدود 220 هزار تومان پول برداشتم. 2 گوشی تلفن منزل او را هم برداشتم و در خیابان مولوی به قیمت 2 هزار و 500 تومان فروختم. علی قبل از قتل از من خواست او را نکشم و 50 هزار تومان پولی که در خانه داشت را با خود ببرم اما به او گفتم 50 هزار تومان خیلی کم است.

بعد از اظهارات متهم در بیان آخرین دفاع، قاضی همتیار ختم جلسه را اعلام و صدور حکم را به بعد از مشورت با مستشاران دادگاه موکول کرد.
/56

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =