عضو فراکسیون اصولگرایان انقلاب اسلامی درباره عدم اعزام زائران به حج تصریح کرد: باید دید که این تغییر روند تا چه حد تأثیرگذار است و تا چه میزان انجام این کار، به عربستان فشار می‎آورد.

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی در گفت وگو با خانه ملت درباره این پیشنهاد،افزود:باید پیشنهاد را به درستی مورد بررسی قرار داد و تمامی تبعات آن را ارزیابی کرد. گاهی پیشنهادهایی مبنی بر قطع ارتباط ایران با کشوری یا کاهش رابطه بیان می‎شود، این گفته‎ها باید حساب شده باشند در واقع نمی‎توان با یک پیشنهاد امری را محقق کرد؛ اما نمی‎توان انکار کرد که بیان این قبیل پیشنهادها، زمینه را برای جلب توجه مسئولان به این نکته فراهم می‎کند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خانه ملت بخوانید.

تحولات منطقه و لزوم حمایت مسئولان

 ما این نکته را که ایران الگویی برای خیزش‏های کشورهای عربی بوده است، را قبول داریم. رهبر کبیر انقلاب (ره) فرمودند که ما ابهت استکبار جهانی را شکسته‎ایم و جوانان باید باور داشته باشند که خون بر شمشیر پیروز است و باید در برابر ظلم ایستادگی کنند، سخنانی که موجب ذلت نیروهای استکباری در برابر نیروهای انقلابی شده است.

در حال حاضر آمریکا بیش از همه برای خود می‎ترسد. در صورتی که انقلاب مردم مصر با رهبری مناسب ساماندهی شود، شاهد از بین‎رفتن جایگاه آمریکا در منطقه خواهیم بود.

 مسئولان باید از قیام‌های مردمی و فریادهای استکبارستیزانه حمایت کنند؛ اما این حمایت‎ها باید بیشتر شکل مردمی داشته باشند، روندی که در حال حاضر هم شاهد آن هستیم، حرکت‎های خودجوش مردمی که بعد از نمازهای جمعه برای حمایت از مردم انقلابی کشورهای عربی صورت می‎گیرد، بخش کوچکی از فعالیت‎های مردم در این حوزه است.

 نمی‎توان مشکلات حزبی کار کردن را فراموش کرد

  اگر منظور از تشکیلاتی عمل کردن  این است که  فعالیتی از انضباط جدی برخوردار باشد و هر طرح و لایحه‌ای پیش از مطرح شدن در مجلس، به وسیله نمایندگانی که از پشتوانه علمی برخوردارند، بررسی شده باشد، می‎توان فعالیت تشکیلاتی را بسیار مناسب ارزیابی کرد؛ اما اگر کار تشکیلاتی در فعالیت احزاب خلاصه شود، نمی‎توان، مشکلات حزبی کار کردن را فراموش کرد. مشکل اصلی فعالیت‎های حزبی این است که فعالیت‎های حزب براساس اهداف خاص آن شکل می‎گیرد، اهدافی که ممکن است الزاما، مصلحت کل جامعه را شامل نشوند و تنها مصلحت آن حزب و بخشی از جامعه را در بربگیرند.

قوانینی که به مجلس راه پیدا می‎کنند، اگر در کمیسیون ها به درستی پخته شوند و تمام و کمال وارد مجلس شوند، از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهند بود، اگر کمیسیون درست عمل نکند و قانونی برای بررسی به مجلس بیاید، در این صورت بررسی و عملیاتی کردن آن به یک معضل تبدیل خواهد شد.

 برای نمایندگی مجلس نهم برنامه خاصی ندارم

 من به هیچ وجه در خصوص نمایندگی و اینکه در مجلس بعدی حضور داشته باشم یا نه، برنامه خاصی ندارم؛ و مسائل مهم تری هست که باید به آن بپردازیم و معتقدم که نباید دچار اختلاط وظایف شویم.

 گاهی اوقات نمایندگان، سال آخر خود را برای رقم زدن چهار سال آینده خویش فدا می‎کنند. پیش گرفتن چنین روندی اشتباه و به معنای از دست دادن نقد برای بدست آوردن نسیه در آینده است. نمایندگان باید اجازه دهند تا مردم، خود  قضاوت کنند و به فرد اصلح‎تررأی دهند. بر این اساس نیاز به تبلیغات برای جذب رأی نیست. در صورتی‎که ما به عنوان نماینده درست عمل کنیم، مردم هم در صورت صلاح‎دید به فرد شایسته رأی خواهند داد.

 از نظر بنده، حتی اگر مردم به فرد خاصی رأی ندهند، نماینده نباید از این موضوع احساس ناراحتی کند، چون او وظایف خود را عملی کرده است. مجلس ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد و ما هنوز از همه ظرفیت‌های آن در بعد اجرایی و قانون گذاری استفاده نکرده‎ایم.

 اصولگراها برای انتخابات اصولی فکر کنند

اصولگراها باید در راستای  تحقق نامی که برای خود انتخاب  کرده ایم، عمل کنند، اصولی فکر کنند و اصولگرا باشند تا برخی انتقادها را به ما نداشته باشند.

از منادیان وحدت باید استقبال کرد

 اگر جامعتین به دنبال این باشند که واقعا وحدت ایجاد کنند، فعالیت مناسبی است. هر کس که منادی وحدت است باید از آن استقبال کرد، بنده به اقدامات  جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز خوش بین هستم. رها کردن، فعالیت مناسبی نیست، اما اینکه همه را به سمت وحدت دعوت کنیم، قطعا عبادت است، افراد باید برای خدمت به خدا حرکت کنند.

نمایندگان حق دارند درباره مسائل مختلف به وزیر تذکر دهند

 نمایندگان حق دارند، مسائل مختلفی را به عنوان تذکر به وزیر خارجه و وزیر مربوط مطرح کنند، اما اگر واقعا بنا باشد که کاری در این جهت انجام شود، باید به خوبی در این رابطه گفت‎وگو شود و بهترین تصمیم که امکان عملیاتی شدن آن، وجود دارد، گرفته شود. در غیر این صورت بیان نظر بدون در نظرگرفتن تمامی ابعاد موضوع، درست نیست. البته می‌توان از افرادی همچون آقای "یحیی‎زاده"  که در این زمینه نظر دارند، خواسته شود تا به بیان و دفاع از دلایل خود بپردازند و بهترین تصمیم ها گرفته شود. این یک پیشنهاد اولیه است و در مرحله بعد باید  براساس اصول تصمیم گرفت.

باید نسبت به گستاخی‌های انگلیس پاسخ مناسبی داد

 بحث قطع رابطه با انگلستان جزء همین موارد است، به اعتقاد بنده ارتباط با انگلیس به صفر باید برسد. این هم یک پیشنهاد بوده و موضوعی است که باید نسبت به آن دقت عمل داشت و همه جوانب آن را مورد توجه قرار داد. بیان این موضوع که انگلیس حق دخالت در ایران را ندارد، درست است و باید نسبت به  گستاخی‌های آن پاسخ مناسبی داد، در این نقطه تدبیر مسئولان بیش از پیش مورد توجه است.

تغییر ساختاری در علوم انسانی باید جدی گرفته شود

  تغییر ساختاری در علوم انسانی باید جدی گرفته شود و منظور آقای "کامران دانشجو" وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری  هم این نیست که دیواری میان زن و مرد کشیده شود. در اسلام هم اختلاط زن و مرد پذیرفته نیست و اگر واقعا بخواهیم به اسلام عمل کنیم؛ باید تمام ابعاد آن را بپذیریم، اسلام مجموعه‌ای کامل است، که برخی تنها قسمت‎هایی از آنرا قبول می‎کنند و در خصوص بعضی قسمت‎ها از اسلام پیروی نمی‎کنند. اسلام یک بسته کامل است که پاسخگوی تمام جوانب زندگی انسانی است. باید در ابعاد مختلف براساس اهمیّت برخورد کرد، برخی موضوعات خیلی مهم هستند و باید ضربتی با آن برخورد کرد و برخی از موضوعات با وجود مهم بودن، اجرای آن در حال حاضر از ضرورت برخوردار نیست، نکته‌ای که باید آنرا مشخص و به آن عمل کرد.

 /28

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =