اختصاص نیمی از ظرفیت مراکز ICU آذربایجان‌غربی به بیماران کرونایی

سی و دومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا آذربایجان‌غربی با حضور وزیر بهداشت و درمان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سعید نمکی وزیر بهداشت درجلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا این استان گفت: ویروس کرونا یکی از پیچیده ترین موجوداتی است که تا به حال دیده‌ام و با تمام موجوداتی که تا بحال در مورد آنها مطالعه کرده‌ام متفاوت است.
وی افزود: یکی از اضطراب‌های من این است که خدایی ناکرده به سیاه چاله‌ای بیوفتیم که خروج از آن بسیار دشوار است و یقین دارم کنترل اپیدمی کرونا تنها با فعالیت وزیر و وزارت بهداشت، میسر نمی‌شود و عزم ملی برای این کار نیازمنداست.
وزیر بهداشت اضافه کرد: اگر برخی افراد اقدامات وزارت بهداشت را زیر سوال ببرند، قصور و کم‌کاری‌هایی که در راستای کنترل اپیدمی کرونا رخ داده را خواهم گفت.
وی افزود: خدا را شاهد می‌گیرم در ۹ ماه گذشته یک شب را به یاد ندارم که پیوسته یک ساعت خوابیده باشم.

اختصاص نصف ظرفیت ICU ها در آذربایجان‌غربی به بیماران کرونایی

قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های موفق در زمینه کنترل بیماری بوده و میزان مرگ و میر در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و هم‌اکنون ۵٠ درصد ظرفیت مراکز آی‌سی‌یو این استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: ١١٠ ست کامل آی‌سی‌یو در این مدت در اختیار این استان قرار گرفته و ۶ دستگاه نیز بزودی تحویل علوم پزشکی آذربایجان‌غربی خواهدشد.

اضافه شدن تولید ۴٠٠ هزار عدد ماسک به ظرفیت استان

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی هم در این جلسه گفت: واحد تولیدی ماسک فیلتردار N٩۵ با ظرفیت تولید ماهانه ۶ میلیون عدد ماسک، روز پنجشنبه این هفته در شهرستان خوی به بهره‌برداری می‌رسد و  یک کارخانه تولید ماسک سه لایه با ظرفیت تولید روزانه ۴٠٠ هزار عدد ماسک، در این استان آماده افتتاح است.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در بحث مواد ضدعفونی و الکل نیز خودکفا هستیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

انجام ١٠٠ هزار آزمایش تشخیص کرونا در آذربایجان‌غربی

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام ١٠٠٢٢١ مورد آزمایش تشخیص کووید ١٩ در استان گفت: از این تعداد ۴٢٧١٠ مورد از این تعداد مثبت و حدود ۵۸ هزار مورد منفی بوده است.
وی افزود: ظرفیت روزانه آزمایشگاه‌های استان قابل ارتقا به ١‌٧٠٠ تا ٢٠٠٠ مورد است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =