ضرورت ایجاد هماهنگی میان مدارس و خانواده‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تشکیل اتاق گفتگو در مدارس و تقویت مهارت‌های ارتباط موثر میان خانه و مدرسه ضرورت امروز دستگاه تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در آیین نمادین افتتاح اتاق گفتگوی دبیرستان پروین اعتصامی شهرستان البرز، تشکیل اتاق های گفتگو را در ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس موثر عنوان کرد و گفت: برای شکل گیری ارتباط درست میان اولیاء با مدرسه نیازمند یادگیری مهارت های گفتگو و تعامل بیشتر مدارس با خانواده ها هستیم.
اصغری گفتگو را در رسیدن به نتیجه مطلوب و حل مسائل مفید بیان کرد و گفت: مدارس باید به دنبال رفع موانع بر سر راه گفتگو باشند تا با تعمیق ارتباطات و درک نظرات دیگران بتوانیم مبنای محکمی را برای تصمیم‌‏گیری ارائه کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت ایجاد هماهنگی میان خانه و مدرسه گفت: در انجام تکالیف و وظایف آموزشی و تربیتی مدارس، نقش انجمن اولیاء و مربیان در ایجاد هماهنگی لازم میان کانون مدرسه و خانه با اهمیت است و هرکدام مکمل یکدیگر هستند.
او شناسایی و استفاده از توانایی ها و مهارت های اولیای دانش آموزان را در مدیریت مدرسه مهم بیان کرد و ادامه داد:نکته اساسی در ایجاد تفکر مشارکت و ایجاد زمینه شکوفایی ابتکارعمل  و حضور بیشتر والدین شناخت توانمندی ها و انتظارات هم سو و هماهنگ میان اولیاو مربیان است.
اصغری انجمن اولیا و مربیان را به عنوان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت معرفی کرد و افزود: مدرسه به تنهایی نمی تواند درنقش های خود موفق ظاهر شود، زیرا مهمترین نقش مدرسه به عنوان یک نهاد تربیتی کمک به ارتقای مهارت ها و فعالیت‍های مشارکتی در آموزش و پرورش است.
او تفکر منطقی و انتقادی را راه رسیدن به گفتگوی موثر در مدارس عنوان کرد و گفت: باید گوش شنوایی برای شنیدن انتقادات داشته باشیم، مدارس در کسب مهارت شنیدن انتقادات و نظرات و ابراز وجود در بین ذینفعان تلاش کنند.
اصغری کیفیت و اثربخشی تربیت دانش‌آموزان را در پیوند انجمن اولیاء و مربیان دانست و گفت: موفقیت برنامه ها و ماموریت های آموزش وپرورش مستلزم مشارکت، هم افزایی اولیا و مربیان در مدارس است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =