۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۴

در تازه‌ترین درگیری ها بین نیروهای امنیتی لباس‌شخصی یمن با تظاهرکنندگان دست‌کم 45 تن از مخالفان رژیم زخمی شدند

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری پرس تی‌وی، هزاران نفر از مردم یمن روز دوشنبه در شهر بندری حدیده در جنوب این کشور اقدام به برگزاری تظاهرات کردند و در ادامه اعتراضات با دخالت و حمله نیروهای پلیس مواجه شدند.

تظاهرکنندگان خواستار کناره‌گیری علی عبدالله صالح از قدرت بودند که از سال 1378 میلادی تا کنون رئیس جمهور یمن است.

به گفته یکی از شاهدان، پلیس با باتوم و شلیک گلوله به تظاهرکنندگان حمله کرد و تظاهرکنندگان نیر با پرتاب سنگ به حملات پلیس پاسخ دادند.

معترضان یمنی روز یکشنبه نیز به خیابان‌های صنعا پایتخت یمن و شهرهای تعز و ذمار در غرب این کشور آمدند و با برگزاری تظاهرات خواستار کناره‌گیری علی عبدالله صالح از قدرت شدند.

نیروهای امنیتی یمن برای متفرق‌کردن معترضان در تظاهرات روز یک شنبه به خشونت متوسل شدند که بر اثر آن دست‌کم یک نفر کشته شد.

معترضان یمنی با وجود سیاست سرکوب و خشونت رژیم حاکم، روز دوشنبه نیز به خیابان‌ها آمدند و بر خواست خود مبنی بر پایان دوران حاکمیت 32 ساله صالح تاکید کردند.

علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن ازدست کم سه دهه قبل قدرت این کشور را در اختیار دارد و مخالفان می‌گویند وعده‌های وی برای انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی تاکنون پوچ و بی‌اساس بوده است.

بیش از 40 درصد جمعیت یمن با میانگین درآمد روزانه کمتر از 2 دلار زندگی می‌کنند و بسیاری از مردم این کشور با نیاز جدی به مواد غذایی روبه‌رو هستند.

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
    0 0
    شما اگر انصاف دارید در مورد کشته شدگان سوریه بدست بشار اسد هم بنویسید .مگر آنها آدم یا مسلمان نیستند حتی در مورد کشته شدگان هم سیاسی رفتار می کنید در مقابل خدا چه جوابی دارید