۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
نگین گردشگری تبریز

تبریز را می توان یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرهای ایران دانست که جاذبه های گردشگری بی شماری را درون خود جای داده است. اما معروف ترین و زیباترین جاذبه گردشگری تبریز از نظر مسافران کدام است؟

عمارت ائل گلی تبریز که همچون نگینی ارزشمند درون استخر ایل گلی می درخشد از مهم ترین جاهای دیدنی تبریز محسوب می شود. به طوری که توجه گردشگران بسیاری از سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

با ما در ادامه همراه باشید تا بهتر با ویژگی ها و امکانات ائل گلی تبریز آشنا شوید. 

معرفی عمارت ایل گلی تبریز

اگر در سفر به تبریز از این عمارت باشکوه ائل گلی دیدن کرده باشید ممکن است نام شاه گلی نیز به گوشتان خورده باشد. با وجود گذشت سال ها از تغییر نام این عمارت به ایل گلی هنوز مردمانی هستند که آن را با نام قدیمی یاد می کنند.

عمارت ایل گلی تبریز با وجود قرارگیری در منطقه ای کوهستانی در اکثر فصول سال خنک و سرد است. اما موقعیت جغرافیایی این عمارت و قرارگیری آن در مرکز شهر تبریز و از همه مهم تر نزدیک بودن آن به هتل ائل گلی تبریز سبب شده تا گردشگران و مسافران دسترسی آسانی داشته باشند.

ائل گلی تبریز طی دوره های مختلف بازسازی شده است و در نهایت در اواخر سال 1387 به ثبت آثار ملی رسیده است.

عمارت اصلی ائل گلی تبریز که به عمارت شاه گلی نیز معروف است در مرکز دریاچه ایل گلی قرار گرفته است. مسافران نیز به راحتی می توانند تجربه قایقرانی در این دریاچه زیبا را داشته باشند.

http://file.tesmino.ir/reportage/35467505/image_fd282e157d8a4f692c2bfe16c161934e62fd741c.jpg

منبع تصویر هتل یار

ویژگی های ائل گلی تبریز

عمارت باشکوه ائل گلی تبریز با وجود امکانات فوق العاده ای که درون خود جای داده است باعث رضایت مسافران و جذب افراد برای دیدن این جاذبه گردشگری شده است.

برخی از امکانات ایل گلی تبریز عبارت اند از:

  • چندین رستوران معروف و با کیفیت با سرو انواع غذاهای ترکی (کباب ترکی و کوفته تبریزی) و فست فود
  • چندین هتل معروف مانند هتل پارس ائل گلی تبریز و هتل شهریار تبریز
  • شهربازی لونا
  • سورتمه سواری
  • درشکه سواری، دوچرخه سواری و قایقرانی در مجموعه ائل گلی

امکان ندارد در زمان بازدید از ایل گلی تبریز حال و هوایتان عوض نشود. دیدن خانواده هایی که در گوشه ای چادر زده اند یا مردمانی که در حال خرید و خوردن بلال و باقالا های داغ هستند به خودی خود حس جریان زندگی و شادی را به وجودتان تزریق می کند.

اگر از طرفداران ورزش صبحگاهی هستید و محل اقامتتان به ائل گلی تبریز نزدیک است پیشنهاد می کنیم که تجربه ورزش و دویدن در پارک زیبای ائل گلی تبریز را از دست ندهید. انواع وسایل ورزشی و محدوده ویژه دوچرخه سواری در پارک ائل گلی برای شما فراهم است.همچنین، با اقامت در هتل های نزدیک ائل گلی نیز می توانید نزدیک ترین دسترسی و چشم اندازی فوق العاده از این مجموعه را در اتاق خود داشته باشید.

http://file.tesmino.ir/reportage/35467505/image_a807e072da943404247b83c116b31d5adab100ff.jpg

منبع تصویر هتل یار

موقعیت مکانی مجموعه ائل گلی

ایل گلی تبریز واقع در تبریز، بلوار ائل گلی، پارک ایل گلی می باشد. برای دسترسی به این پارک هم می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و هم خودتان را با تاکسی به این محل زیبا برسانید.

در پایان..

تبریز پر از جاذبه های گردشگری زیباست که مجموعه ائل گلی یکی از معروف ترین دیدنی های این شهر محسوب می شود. در سفرتان به تبریز تنها با یک برنامه ریزی درست می توانید از بسیاری از این جاهای دیدنی بازدید کنید.

سفری بی خطر را برایتان آرزومندیم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446028