۳ نفر
۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
ترامپ بار دیگر مدعی تماس از ایران شد

ایسنا نوشت: رئیس جمهور آمریکا باری دیگر ادعاهای انتخاباتی اش درباره ایران را تکرار کرد.

به گزارش شبکه ان، بی، سی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اش در کمپین انتخاباتی در ایالت کارولینای این کشور باری دیگر از اقدام به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی، به عنوان یک دستاورد دولتش یاد کرد. 

ترامپ همچنین با اشاره به اینکه دولتش از «توافق فاجعه بار هسته ای ایران» که در دولت قبلی آمریکا انجام گرفت، خارج شد، گفت: ۱۵۰ میلیارد دلار برای هیچ و فراموش نکنید که ۱/۸ میلیارد دلار پول نقد بود.  چندین هواپیما با پول نقد پر شده بود. 

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ایران نمی خواهد بگذارد که من (در انتخابات) پیروز شوم. چین هم نمی خواهد. آن ها به شدت خواهان شکست من هستند. 

ترامپ باری دیگر مدعی شد: در صورت  پیروزی ام اولین تماس از ایران خواهد بود و می گویند بیایید یک توافق انجام دهیم. میزان تولید ناخالص داخلی آن ها زیر ۲۷ درصد است. 

بر اساس این گزارش، ترامپ در حالی ادعای تمایل ایران برای توافقی جدید با آمریکا را تکرار می کند که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این تاکید کرده است برای گفتمان با آمریکا،  چنانچه در زمان مذاکرات برجام (توافق هسته ای) انجام شد، تنها یک چارچوب وجود دارد و آن همین برجام است. 

آمریکا در ماه مه سال  ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شد و پس از آن تحریم های متعدد اقتصادی را بر ایران اعمال کرد. 

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    40 6
    وقتی خودتون فیلم میسازید و تبادل هواپیمای پر از دلار رو با جاسوس جزو افتخارات و قدرت نمایش میدین، توقع دارید ترامپ نگه و سوء استفاده نکنه؟!
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      2 7
      خدا به بعضی ها عقل کم میده که واقعیت رو باور نکن
  • ایرانی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    44 39
    اون ترامپ که دشمنیش علنیه ،شرف داره به بیشرفهای نفوذی وطن فروش...
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      65 8
      ترامپ همه چیش با شرافته. حتی تحلیلهاش برای کیهان شرافتش بیشتر از کسانی است که برای سربلند و سعادت ایران و ایرانی هنر مذاکره شون رو به کار گرفتن تا کیهان و همفکران و همقطارانش به آبروشون چوب حراج بزنن. کاش شما هم واضح تر می گفتین منظورتون از وطن فروش چیست. شاید شما هم جزو همون طیفی هستین که قرارداد امضا نشده 25 ساله ایران و چین را که از سر اجبار برای گشایش در شرایط اقتصادی کشور و مردم در دستور کار است را وطن فروشی می نامید. اگه مبنا اینه که همفکران شما وطن فروش تر از همه هستن چون پولی که نصیب خارجی ها و بویژه شرقی ها کردن به لطف تحریمها از همه بیشتره. علی الحساب این منفی رو از من داشته باشین تا اگه روزگار یار بود عادلانه تر با هم تسویه حساب کنیم
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    13 73
    از گرسنگی هم بمیرم به توزنگ‌نمیزنم
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      77 3
      شماها سالهاست که فکرتون و درون تون زنگ زده پس نیازی نیست به کسی زنگ بزنید و کسی هم اگه جواب زنگ تون رو بده همین امثال ترامپ هستن که الان نیازمندتونن و زنگ خطر نگاه ارتجاعی تون مدتهاست به صدا در اومده. پس اصلا لازم نیست زحمت زنگ زدن به کسی رو بکشین. زنگ هاتون مدتهاست که به صدا در اومد اما نه برای خودتون برای دیگران ولی خوب آسیاب به نوبته و زنگ ها برای شما هم به صدا در خواهد آمد
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      0 0
      نه از گرسنگی می میریم و نه کسی رو داخل کشور متهم به زنگ زدن فکر و جمود مغزی متهم می کنیم ولی به شدت به عبرت های تاریخی معتقدیم و به خوبی می دانیم که دنیا همیشه به کام ایالات متحده نخواهد چرخید . فقط و فقط نباید امیدمان را ازدست بدهیم و دشمنانمان را از آنچه که هستند قدرتمند فرض نکنیم .
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    4 12
    اونهایی که این حرف ها رو باور می کنند خیلی احمقند
  • اهورا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    7 42
    خونه ندارم و در حاشیه ی تهران مستاجرم . تحصیلاتم فوق لیسانسه . 5 بار در گزینش رد شدم و 25 ساله که کارگرقرار دادی هستم.اینها رو گفتم که فکر نکنید ذینفع هستم. ... ترامپ باید تو خواب ببینه کسی بهش زنگ بزنه چون هنوز ما ایرانی ها رو نشناخته... ترامپ رای نمیاره ...
    • آرش IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      0 0
      شما «ما» ایرانی ها نیستین. بدون درخواست شناسنامه و کارت ملی میگم شما نهایتا «تنها» یک ایرانی هستین. درباره زنگ زدن و نزدن هم دیپلماسی اصولی دارد که با شعار و احساس نسبتی ندارد بلکه با واقعیات سر و کار دارد. نوع نگارش تون نشون میده که احتمالا روزنامه نگاری از جنس کیهان هستین بنابراین توضیح اینکه دیپلماسی چیست و چه کارایی داره تقریبا لازم نیست چون بهش اعتقادی ندارین. فقط میگم یه زمانی محمد جواد لاریجانی از دل همین اردوی راستی و انقلابی نماهای دو آتشه در نشستی طلبه های جوان حرف جنجالی زد که دقیقا بر پایه اصول دیپلماسی بود. لاریجانی آن هنگام گفته بود اگه منافع ما اقتضا کند ته دوزخ با خود شیطان سر میز مذاکره می نشینیم. حالا بماند که «ما»ی مورد نظر لاریجانی مردم بوده اند یا کسانی که به آنها کاسب تحریم گفته می شود. مهم این است که لاریجانی به یک چیز درست باور داشت در هنگام بیان این حرف و آن اینکه دیپلماسی و چانه زنی سیاسی راهی برای تامین منافع است حالا منافع عمومی یا منافع عده محدودی در قدرت.
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      0 0
      معلومه سیمت وصله که با وجود پنج رد شدن تو گزینش هنوز داری قراردادی واسه شون کار میکنی و حتما جایی هم کار میکنی که به کر وصلن و خلاصه مشتری داشته باشن و نداشته باشن بودجه شون براهه. خدا بده برکت و شما بیخیال ترامپ و اینا باش و به همون خبرای و گزارشای تکراری که دیگه تو خبرنویسی و گزارش نویسی بهشون خبر و گزارش نمیگیم ادامه بده شاید بالاخره خونه که توش زندگی می کنی رو خریدی. کاش حالا که سر درد دل رو باز کردی می گفتی مسیر اطراف تهران تا تهران رو با مترو رفت و آمد می کنی یا اسنپ یا حداقل یه چهارچرخ شخصی داری. نمیشه که مسیر تهران کرج رو بری و بیای از کنار اون خودروسازی ها هم رد بشی و حداقل یه دونه از اون لگن وطنی ها رو نداشته باشی. ولی خوبه که ترامپ رای نمیدی. حالا به بایدن رای میدی یا شاید به اون یکی دوتا نامزد مستقل یا اصلا شرکت نمی کنی
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      0 0
      من که می گم با وجود داستانت و تاکیدت که ذینفع نیستی اما ذینفع هستی چون احتمالا اونجایی که 25 ساله قراردادلی کار می کنی و 5 بار تو گزینش ردت کرده نونش تو اینه که تحریم باشه اگه ترامپ هم نباشه. یه چیز دیگه اینکه بالاسری های اونجایی که کار می کنی همه ایرانی حساب نمیشن و اگه میگن عمرا زنگ بزنیم به ترامپ اما فکر کن یواشکی یه حال و احوالی باهاش بکنن
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 0
      ترامپ حتما رای میاره دیگه اینکه فکر کن ببین مسبب بدبختی هات کیه
    • ایران IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 0
      پس روی انتخابت بمون
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    4 9
    برخی ها برای زنگیدن به تو صف کشیده اند !!!!
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      0 0
      شما که معلومه از اون ناقلاهایی هستین که اصلا اهل صف نیستین و با اون که به اینترنت هم اعتقادی ندارین اما آنلاین سفارش میدین همه چی با پیک می یاد در خونه تون پس یقینا تو صف زنگ هم وای نمیستین ولی اون قدر ناقلا هستین که یواشکی به عموزاده دونالدتون یه ایمیلی یا پیام خصوصی اینترنتی بدین که اگه راه باز شد یادش نره که اول با شما دست بده و شما پیش از همه زنبیل گذاشتین.
  • رضا IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    به ما که نمیگن شایدم تماس میگیرن.