واکنش روسیه به ادعای دخالت در انتخابات آمریکا

فارس نوشت: سخنگوی کرملین ضمن ابراز تأسف درخصوص ادعای دخالت روسیه و ایران در انتخابات آمریکا گفت، طرفین درگیر در قره‌باغ به توافقات آتش‌بس پایبند نیستند.

 «دمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه روز پنجشنبه گفت، ادعاهای آمریکا درخصوص دخالت مسکو و تهران در انتخابات ماه جاری این کشور مایه تأسف است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف افزود: «این اتهام‌زنی‌ها هر روز تکرار می‌شود و همگی کاملاً بی‌پایه و اساس است».

سخنگوی کرملین جدیدترین مورد از این اتهامات را مرتبط دانستن روسیه «با رویه‌های سیاسی داخلی [آمریکا] با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات» در این کشور توصیف کرد.

«جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) مدعی شد که ایران و روسیه به اطلاعات ثبت شده رأی‌دهندگان آمریکایی دسترسی پیدا کرده‌اند و می توانند از این داده‌ها برای انتشار اطلاعاتی که می‌تواند اعتبار انتخابات را زیر سوال ببرد استفاده کنند. مسکو و تهران بارها این ادعاها را رد کرده‌اند.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایش گفت که تهران اقدام به ارسال ایمیل‌هایی به مشارکت کنندگان در انتخابات با هدف ارعاب آنها، شعله‌ور کردن ناآرامی‌های اجتماعی و آسیب رساندن به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا کرده است.

راتکلیف گفت که ایران پشت فیلم ویدئویی است که نشان می‌دهد افراد می‌توانند رای تقلبی خود را حتی از خارج کشور بدهند.

پسکوف همچنین درخصوص درگیری قره‌باغ گفت: «روسیه تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اوضاع کنونی را به سمت مسیر سیاسی و دیپلماتیک متمایل کند. ما همچنان معتقدیم که این مشکل فقط از طریق مسالمت‌آمیز قابل حل است».

وی افزود: «متأسفانه هنوز نمی‌توانم بگویم که آن‌ها به توافقات قبلیدر خصوص آتش‌بس و توقف بشردوستانه درگیری عمل کرده‌اند. متأسفانه طرفین به آن پایبند نیستند».

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شده و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند. این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده که ارمنستان باید از منطقه قره‌باغ خارج شود.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 6
    30 سال از اشغال گذشت و حل نکردید و مقصر آغاز دوباره جنگ هستید.