۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
آتش‌بس در لیبی

فارس نوشت: شبکه «روسیا الیوم» به نقل از مقامات سازمان ملل گزارش داد که طرفین درگیر در لیبی به توافقی برای آتش‌بس دائم دست پیدا کرده‌اند.

شبکه «روسیا الیوم»،‌ امروز (جمعه) گزارش داد که هیأت‌های طرفین درگیر لیبی (دولت وفاق ملی و ارتش ملی) در مذاکرات ژنو به توافقی برای آتش‌بس فراگیر دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش شبکه «الجزیره»، «استفانی ویلیامز» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی در این ارتباط گفت:‌ «پایبندی کمیته‌های نظامی [لیبی] به دست یابی‌ توافقی برای امن کردن آینده‌ لیبی را می‌ستایم. مسیر دست‌یابی به توافق دائم برای ایجاد آتش‌بس در لیبی طولانی و دشوار بود».

ویلیامیز در ادمه ابراز امیدواری کرد که این توافق بتواند درد و رنج‌ مردم لیبی را پایان دهد و با امضای این توافق، مهاجرت‌کنندگان و آورگان لیبایی بتوانند به کشورشان بازگردند.

نماینده سازمان ملل همچنین در ادامه گفت که برای اجرای بندهای توافق، اقدمات بسیاری باید در هفته‌های آینده صورت بگیرد.

رئیس هیأت دولت «وفاق ملی» لیبی نیز پس از اعلام این خبر گفت: «این توافق عامل امنیت و ثبات در خاک لیبی خواهد بود. ثبات سیاسی و نظامی در لیبی در ساخت میهن نقش خواهد داشت».

این اعلام پس از آن است که سازمان ملل متحد روز پیش اعلام کرد که طرفین درگیر در لیبی به چند توافق مهم دست پیدا کرده‌اند که یکی از آنها بازگشایی مسیرهای زمینی و هوایی است.

311312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    از ابن آتش بست ها تو خاورمیانا زیاد اجرا میشه و کسی بهش محل نمیده .. اروپامتمدن برای پیشرفت خودش و تاراج لیبی نخواهد گذاشت اونها ب روال عادی برگردن لیبی ۱۰۰ سال ب عقب برگشت ..