۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
"رشفورد" ستاره کوچک اما پادشاه شیرها

مارکوس رشفورد یکی از بهترین بازیکنان تیم فوتبال منچستریونایتد هنوز تبدیل به یک ستاره جهانی نشده است اما اقدام خیرخواهانه او در ماه های اخیر او را بدل به بازیکنی کرده که رسانه ها می گویند تنها یونایتدی خواهد بود که در آنفیلد ایستاده تشویق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، "مارکوس رشفورد" ملی پوش انگلیسی تیم منچستریونایتد با وجود اینکه هنوز نتوانسته به یک ستاره بی چون و چرا در فوتبال تبدیل شود اما این بازیکن خارج از میدان مسابقه در حال بدل شدن به یک قهرمان ملی است.

مارکوس رشفورد بعداز شیوع گسترده کرونا در بریتانیا اقدام به جمع آوری 20 میلیون پوند برای تهیه غذای رایگان دانش آموزان فقیر کرد که این موضوع با تمجیدهای زیادی رو به رو شد؛ هرچند که دولت با این کار رشفورد موافق نبود. در حالی که همه تصور می کردند کار خیر این بازیکن در همین نقطه به پایان می رسد اما رشفورد با یک اقدام نشان داد هدف جدی تری را در ذهن دارد.

این بازیکن با ارسال نامه ای به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از دولت خواست مبلغی از مالیات ها را برای اجرای طرحش اختصاص دهد. افشای نامه رشفورد به جانسون مدت ها بعد از ارسال نامه بود. در حالی که به نظر می رسید جانسون علاقه ای به همکاری با این بازیکن ندارد اما فشارهای افکار عمومی و البته پیگیری های خودش سبب شد دولت اعلام کند که حدود 120 میلیون پوند برای تهیه غذای 1.3 میلیون کودک را در تابستان فراهم می کند.

به سبب این تلاش ها رشفورد نشان امپراتوری انگلیس را هم دریافت کرد.

بوریس جانسون و پارلمان کشور بعد از مدتی دیگر علاقه ای به همراهی در جهت ادامه دادن این طرح نداشتند اما رشفورد از تلاش دست نکشید. او در توییتر خود نوشت: ما هنوز شکست نخورده‌ایم! قدرتمند می‌ایستیم برای ۲۰۰ هزار کودکی که امروز گوشت برای خوردن ندارند.” توییتی که در یک ساعت ۱۳ هزار بار ری‌توییت شد.

در حالی که در ادامه دولت انگلیس، رشفورد را همراهی نکرد؛ او در توییتر پیام هایی با مضمون درخواست کمک از مردم را قرارداد. او ایمیل: MR10.food@gmail.com را در اختیار عموم مردم قرار داد تا هرکسی می خواهد در طرح تهیه غذا برای کودکان از طریق موسسه خیریه  FareShare مشارکت داشته باشد، درخواست خود را به آن ارسال کند.

در ابتدا کمتر کسی تصور می کرد فراخوان رشفورد مورد اقبال قرار بگیرد اما امروز بسیاری از کافه ها، رستوران و حتی مردم عادی در این کمپین همراه رشفورد شدند و برخی منابع غیر رسمی اعلام می کنند میزان کمک ها بسیار بیشتر از مبلغی خواهد بود که دولت در اختیار رشفورد قرار داده بود.

یکی از همراهان رشفورد درباره میزان همراهی در این کمپین اعلام کرد که اصلا تصور نمی کردند که این میزان پیام دریافت شود تا جایی که زمان زیادی برای پاسخگویی و پیگیری هر درخواست نیاز است.

این اقدام رشفورد با وجود اینکه به اندازه کمک های بازیکنان مطرحی چون رونالدو و مسی در جهان منعکس نشده اما میزان کمک های صورت گرفته از سوی این کمپین یک عدد قابل توجه است که همین موضوع باعث شد بسیاری از رسانه ها اعلام کنند که دولت انگلیسی به این کار راضی نیست!

یکی از رسانه های انگلیسی در مطلبی در خصوص اهمیت کار رشفورد نوشت: اگر رقابت های لیگ برتر انگلیس با تماشاگر برگزار می شد رشفورد به تنها بازیکن تاریخ منچستریونایتد تبدیل می شد که در آنفیلد و از سوی هواداران لیورپول ایستاده تشویق می شد! روزنامه سان هم به او لقب "پادشاه شیر" داد.

البته یکی از اتفاقات جالب هم مربوط به اظهار نظر وزیر بهداشت انگلیس بود که درباره گفت وگوی رشفورد با بوریس جانسون نوشت:  نخست وزیر با دنیل رشفورد صحبت کرد، طرح پیشنهادی او را بررسی کرد و تصمیم خودش را گرفت. به نظرم این عالی است. من طرفدار حمایت کردن از افرادی هستم که در وضعیت سختی به سر می برند. 

اشتباه این وزیر در خطاب قرار دادن رشفورد با نام دنیل تمسخر افرادی چون گری لینه کر و گری نویل را هم به مراه داشت.

پیش از این هم رشفورد به افراد بی خانمان کمک های زیادی می کرد و حتی یک مسابقه شعر برای کودکان ناشنوا به راه انداخته و خودش هم زبان ناشنوایان را یاد گرفته است.

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =