«سهم آشنا»؛ بازارگردان اختصاصی نمادهای بزرگ بازار سرمایه

گروه خدمات بازار سرمایه «سهم آشنا» در مهرماه، وظیفه بازارگردانی 30 نماد جدید در بورس تهران و فرابورس ایران را برعهده گرفته و در تلاش است تا با فعالیت مستمر، جریان معاملات در این نمادها را متعادل نماید.

صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سهم آشنا یکم، بازارگردانی تمامی 13 نماد گروه خودروسازی سایپا را در ماه جاری پذیرفته است. مجموعه شرکت‌های گروه سایپا همچون شرکت‌های «زامیاد»، «سایپا آذین»، «سرمایه‌گذاری رنا» و «پارس‌خودرو» جزو مهمترین شرکت‌های فعال در بازار سرمایه هستند و بازارگردانی معاملات این شرکت‌ها، نشان از نقش بااهمیت سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی سهم آشنا یکم دارد. این صندوق علاوه بر آن، بازارگردانی معاملات نمادهای شرکت‌های مهم دیگری از جمله معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، دارویی لقمان (دلقما)، نوسازی ‌و ساختمان‌ تهران ‌(ثنوسا) و زرین معدن آسیا (فزرین) را هم عهده‌دار شده است. ورود 30 نماد جدید به صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی سهم آشنا یکم در جلسات هفته‌های گذشته این صندوق نهایی شده است که این اقدام، نشان از جایگاه و ارزش صندوق مزبور در بازار سرمایه دارد.

پیش از این نیز صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سهم آشنا یکم، بازارگردانی 15 نماد مهم دیگر بازار از جمله شرکت‌های آسان پرداخت پرشین (آپ)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، بیمه اتکایی امین (اتکام) و توسعه‌ معادن ‌و فلزات ‌(ومعادن) را هم برعهده داشته است.

لازم به ذکر است که هر صندوق بازارگردانی تعهدات روزانه‌ای را برای هر نماد می‌پذیرد و می‌بایست به اندازه تعهد خود، وارد معاملات روزانه نماد مورد نظر شود. چنین اقدامی بیش از هر چیز باعث تعادل میان عرضه و تقاضا در یک نماد می‌شود. هدف اصلی این صندوق‌ها کمک به جریان معاملات نمادهای خاص در بازار بورس اوراق بهادار است و بازارگردانی می‌تواند از نوسانات شدید در معاملات و ایجاد کاهش یا افزایش غیرواقعی قیمت در مقایسه با ارزش ذاتی سهام، جلوگیری کند. افزایش نقدشوندگی، جلوگیری از دستکاری قیمت‌ها و ایجاد صف‌های خرید و فروش بی‌مورد از دیگر دستاوردهای صندوق‌های بازارگردانی اختصاصی است.

صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سهم آشنا یکم تحت مدیریت شرکت «سبدگردان سهم آشنا» در سال 1396 به عنوان یکی از زیرمجموعه­های هلدینگ بازار سرمایه سهم آشنا تاسیس شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447071