خودکفایی اقتصادی ضروری‌ترین مسئله کشور است

امام جمعه یزد با بیان این که راه‌حل بسیاری از مشکلات اقتصادی در داخل کشور است، گفت: تلاش برای خودکفایی اقتصادی ضروری ترین مسئله کشور و مهمترین رسالت مجلس و دولت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که مسئولان و دست‌اندرکاران نباید به جای بررسی راهکارهای برون رفت از چالش‌های موجود خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنند، اظهار کرد: توجه به مسائل ضروری با اولویت استفاده از ظرفیت‌های بومی باید ملاک عمل و تصمیم گیری مسئولان در سطوح مختلف قرار گیرد.
وی وابستگی برخی از امور اقتصادی به خارجی‌ها را از جمله مهمترین چالش‌های مدیریتی و مسائل ضروری کشور دانست و افزود: خودکفایی در امور مختلف به ویژه تأمین مواد اولیه نظیر نهاده‌های دامی مهمترین رسالت دست‌اندرکاران نظام است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ضمن انتقاد از این‌که متأسفانه برخی مسئولان تمام گرانی‌های مواد غذایی را به گران شدن نهاده‌های دامی ربط می‌دهند، گفت: به نظر من ایران توان خودکفایی در این تأمین نهاده‌های دامی را دارد.
ناصری یزدی در ادامه با بیان این‌که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی باید خودکفایی در امور مختلف را از دولتمردان و نخبگان کشور مطالبه کنند، تصریح کرد: توجه به مطالبات مقام معظم رهبری از دیگر الزامات اجرایی است که باید توسط نمایندگان در مجلس پیگیری شود.
امام جمعه یزد راه‌اندازی سه گروه دانش یاب، لابی نگهدارنده نخبگان و ساماندهی جوانان در واحدهای صنعتی و تولیدی را لازمه استفاده بهینه از ظرفیت‌های بومی و برون رفت از چالش‌های اقتصادی موجود دانست و بیان کرد: بسیاری از مشکلات امروز کشور ناشی از توطئه دشمنان خارجی است، ولی راه حل آنها در داخل کشور است.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =