از راز قتل خانواده آمریکایی تا خطرات پنهان فضای مجازی

ایسنا نوشت: الجزیره با انتشار گزارشی به چند مستند تلویزیونی اشاره کرده است که امسال توانسته اند در جذب مخاطب موفق باشند. برخی از این مستندها با موضوع دنیای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مطالب آموزنده ای را به مخاطبانشان ارائه می دهند.

در ابتدا سریال ها و فیلم های مستند فقط مربوط به گروه خاصی از مردم می شد اما با گذر زمان و گسترش رسانه های دیداری و شنیداری، مستندهای جالب توجه و متنوعی ساخته شدند که توانستد با گروه های بیشتری از مردم ارتباط برقرار کنند.

در سال جاری مستندهایی ساخته شدند که توجه مخاطبان را جلب کرده و جزو پربیننده ترین فیلم و سریال ها قرار گرفتند. این مستندها گاه زندگی افرادی معروف را روایت کرده و گاهی قصه ای از دل افراد عادی جامعه را بیرون کشیده اند.

الجزیره در ادامه چند مستند موفق در سال ۲۰۲۰ را معرفی کرده است:

«The Last Dance»

چه شما از عاشقان بسکتبال باشید و چه نباشید حتما نام مایکل جردن را شنیده اید. البته سازندگان مجموعه مستند «آخرین رقص» بیش از تمرکز بر زندگی مایکل جردن، به مسابقات قهرمانی سال ۱۹۹۸ ـ ۱۹۹۷ توجه کرده اند. این مستند تاریخی حوادث پشت پرده این دور از مسابقات را به بینندگانش نشان می دهد. همچنین تلاش های گروه برای پیروزی در خلال مشکلات و درگیری هایی که در آن سال وجود داشت در این‌ مستند مورد توجه قرار گرفته است.

مستند آخرین‌ رقص درامی کلاسیک را برای مخاطبان فراهم آورده و دوره خاطره انگیز قهرمانی مایکل جردن تکرارنشدنی را به تصویر می کشد.

این‌ مستند را که موفق به کسب جایزه امی شده حتی آن هایی که بسکتبال دوست ندارند هم پسندیده اند.

«The Social Dilemma»

بدون شک مستند «معضل اجتماعی» یکی از مهمترین ساخته های سال ۲۰۲۰ است؛ به ویژه آن که این مستند در میان ۱۰ فیلمی که در سایت نتفلیکس بیشترین تعداد بازدید را داشتند قرار دارد.

این مستند درباره شبکه های اجتماعی و سایت های معروف است که نوعی اعتیاد را در میان کاربران خود به وجود آورده اند.

«معضل اجتماعی» با ارائه اطلاعاتی دقیق، به کاربران فضای مجازی  می آموزد که چگونه به طور صحیحی از فضای مجازی استفاده کنند و به آن ها گوشزد می کند که چگونه این شبکه های اجتماعی می توانند برای مصالح خود از آن ها سوءاستفاده کنند.

 «AmericanMurder:TheFamily Next Door»

ما در شبکه های اجتماعی افرادی را می بینیم که دایما شادی هایشان را به نمایش می گذارند و فکر می کنیم که فقط ما هستیم که با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کنیم.
در صورتی که این حقیقت ماجرا نیست و یا حداقل تمام آن چیزی نیست که آن اشخاص در زندگی تجربه می کنند.

«قتل آمریکایی:خانواده همسایه» مستندی است که این حقیقت را به تصویر می کشد. داستان درباره یک خانواه معروف آمریکایی است که در شبکه های اجتماعی شادی ها و زیبایی های زندگی شان را به نمایش می گذاشتند اما واقعه ای هولناک همه چیز را عوض می کند. اعضای خانواده به طرز فجیعی به قتل می رسند و مشخص شدن قاتل آن ها همه را حیران می کند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =