۰ نفر
۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
چهار شهرستان لرستان در وضعیت قرمز

استاندار لرستان گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، چهار شهرستان از استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «سید موسی خادمی» اظهار کرد: بنا بر گزارش وزارت بهداشت شهرستان‌های الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در وضعیت قرمز و خطرناک کرونا قرار دارند.

وی عنوان کرد: شهرهای خرم‌آباد و بروجرد در وضعیت مشابه با چهار شهرستان ذکر شده قرار دارند.

استاندار لرستان ادامه داد:  معیار وزارت بهداشت برای اعلام این شهرها، نسبت مرگ به بستری‌هاست که با توجه به پذیرش بیماران شهرستان‌های مجاور در خرم‌آباد، می‌توان گفت مرکز استان نیز وضعیت خطرناکی دارد.

وی تصریح کرد: همگام با سراسر کشور، در لرستان و به خصوص در این چهار شهرستان محدودیت‌های جدید با شدت بیشتری از فردا اعمال می‌شود. با توجه به وضعیت حاد کرونایی در استان، برگزار کنندگان مراسمات عروسی مورد برخورد قاطع و بازداشت قرار می‌گیرند.

خادمی بیان کرد: تعطیلی تالار های پذیرایی، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، ممنوعیت برگزاری اجتماعات و فعالیت‌هایی از این دست کما فی السابق و تا اطلاع ثانوی در دستور کار خواهد بود.

وی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک تأکید و گفت: عدم ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی و مراکز دولتی و غیر دولتی به افراد بدون ماسک کاملاً قانونی است زیرا حضور در ادارات بدون ماسک جرم تلقی می‌شود.

استاندار لرستان در خصوص  نحوه تعطیلی صنوف در چهار شهرستان ذکر شده، گفت: به غیر از مشاغلی مانند نانوایی‌ها و فروش مواد غذایی و دارویی، سایر کسب و کارها از جمله پاساژها، فروشگاه‌های پوشاک و امثال آنها تا اعلام بعدی از امروز تعطیل خواهد بود.

خادمی افزود: فعالیت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت نیرو خواهد بود و بر اجرای این دستورالعمل نیز کنترل صورت می‌پذیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =