برنامه کشت ۳۷۰۰ هکتار گندم آبی به روش حفاظتی در استان مرکزی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از برنامه زیر کشت بردن ۳۷۰۰ هکتار گندم آبی به روش کشاورزی حفاظتی در سال زراعی ۱۴۰۰-۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ علیرضا کیشانی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد : این برنامه در راستای حفاظت و افزایش مواد آلی خاک در سال زراعی مذکور هدفگذاری شده است. 

وی با بیان اینکه در راستای بهره وری از آب و راندمان آبیاری، اجرای ۲۳۲۷هکتار کشت گندم به روش میکرو ویاتیک از دیگر اهداف می باشد ، تاکید کرد : افزایش سطح زیر کشت گندم آبی به ۴۵ هزار و ۱۰۰ هکتار و گندم دیم به ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از دیگر برنامه ها برای سال زراعی مذکور می باشد که از این مقدار گندم زیر کشت ، ۳۹۳ هزار تن گندم در سال آینده تولید خواهد شد . 

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی برگزاری ۴۱ کارگاه آموزشی برای کشاورزان و زارعین گندم کار استان با عناوین تغذیه ، روشهای نوین آبیاری ، کنترل عوامل خسارت زا، اصول کاشت را از جمله اقدامات و برنامه های این سازمان عنوان کرد و به استقبال از تجربیات کشاورزان پیشرو در بهره وری آب ، نظارت بر برداشت و ... نیز اشاره کرد.

 کیشانی در ادامه این گفتگو با اشاره به پیش بینی تحت پوشش بیمه قرار دادن۲۴۱ هزار هکتار از گندم استان جهت جبران خسارت های احتمالی طبیعی مانند سرما ، گرما و یا بادزدگی بیان کرد : به منظور تحقق این هدف باید صندوق بیمه کشاورزی با استقرار کارگزاری هایش در سطح شهرستان ها و پیگیری جدی این موضوع ، همکاری لازم را داشته باشد. 

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از ارسال ۵۷ نمونه گندم آبی به آزمایشگاه تخصصی وزارت جهاد کشاورزی جهت بررسی کیفی گندم تولیدی استان خبر داد. 

وی در پایان بیان کرد: پیش بینی ۵۵ هزار هکتار مبارزه با علف های هرز،۲۳۰ هزار هکتار مبارزه با سن گندم و کنترل ۹ هزار هکتار سایر عوامل بیماری زا جهت حفظ کمی و کیفی گندم و جلوگیری از عوامل خسارت زا از دیگر برنامه های سال زراعی آتی خواهد بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =