مروری بر اخبار اجتماعی روز شنبه

همین که دارید این مطلب را می‌خوانید به این معناست که اهل استفاده از اینترنت هستید بنابراین شاید گمان کنید بیشتر مردم از اینترنت استفاده می‌کنند اما این تصور چندان صحیح نیست زیرا به گفته دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان محتوای کار با اینترنت بر مبنای آنچه که مسئولان ادعا دارند، نیست و 74 درصد از مردم از این ابزار اصلاً استفاده نمی‌‌کنند و 60 درصد کاربران فعلی هم فقط برای سرگرمی و تفنن وارد دنیای اینترنت می‌شوند.
به گزارش فارس، محمدتقی فخریان با بیان این که بیش از 90 درصد دانش‌آموزان از اینترنت استفاده نمی‌‌کنند ادعاکرده که در جهان بیش‌‌تر افراد برای دسترسی به مطالب علمی از موتورهای جستجوگر اینترنتی استفاده می‌‌کنند و 85 درصد یادگیری در جهان از طریق اینترنت است اما سهم دانش‌آموزان ایرانی در حد یک اسباب بازی است.

علاوه بر مشکلات آموزشی، دیروز مشکلات تغذیه‌ای کودکان هم مورد توجه قرار گرفت و دبیرعلمی کنگره دانستنی‌های ضروری اورولوژی اطفال درباره مصرف سوسیس و کالباس توسط کودکان هشدار داد.
به گزارش فارس، صلاح‌الدین دلشاد، دبیر علمی کنگره دانستنی‌های ضروری اورولوژی اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مصرف مواد غذایی که دارای مواد رنگی مصنوعی ماننده قهوه، شیرکاکائو و شکلات  یا دارای ادویه‌های تند مانند سوسیس و کالباس هستند، باعث انقباض شدید مثانه و شب ادراری می‌شود.
 او همچنین عواملی چون مشکلات سیستم عصبی، عوامل ارثی، عفونت ادراری و استرس را موثر بر شب ادراری کودکان دانست.

حالا که به بحث تغذیه رسیدیم بهتر است اشاره‌ای هم  به این مطلب ایرنا داشته باشیم که  گزارش داده مصرف انواع کلم در پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر است. بنا به گفته دکتر رضا آمری‌نیا، یک متخصص تغذیه و ر‍‍ژیم درمانی انواع کلم از جمله کلم بروکلی، گل کلم و کلم برگ به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها و املاحی که خاصیت آنتی اکسیدان دارند با غیرفعال کردن فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد در بدن در پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر هستند.
او همچنین با اشاره به این که برای تامین ویتامین‌ها و املاح بدن باید از مواد غذایی پرفیبر همچون سبزیجات و میوه‌جات استفاده شود، خاطرنشان کرده: گوجه فرنگی، توت فرنگی، لیمو و پرتقال با دارا بودن ویتامین C فراوان و کاهو و موز با دارا بودن ماده معدنی و پتاسیم فراوان، در تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن نقش موثری دارند.

و اما خبری که این روزها مدام تکرار می‌شود، بحث آلودگی هواست و توصیه به عدم تردد کودکان، میانسالان و بیماران قلبی و ریوی.  البته خبرگزاری مهر دیروز با اعلام آماری به این دسته از افراد هشدار داد. طبق این گزارش بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی سازمان بهشت زهرا در یک هفته گذشته 549 نفر در تهران بر اثر بیماری‌های قلبی، ریوی و تنفسی جان خود را از دست داده‌اند. هرچند به گفته برخی مسوولان نمی‌توان به طور دقیق ارتباط این موارد با آلودگی هوا را تایید کرد اما کارشناسان محیط زیست این مسایل را بی‌ارتباط با هم نمی‌دانند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =