۰ نفر
۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
معلم خصوصی آنلاین در دوران کرونا

تدریس آنلاین چاره این روزها شده که علاوه بر محدودیت های دسترسی به مدرسین و مدارس به دلیل راه دوره در دوران کرونا هم به نیاز آموزش کمک شایانی کرده است و باید به دنبال با تجربه ها و فعالین این عرصه بود

حدود چند ماه پیش در رسانه های معتبری بر اساس گفته های پیشگوی که برگزیده روزنامه نیویورک تایمز کتابی منتشر شده و این کتاب به قلم و دکتر عباسعلی زاهدی ترجمه نیز شده است کتاب در سال ۲۰۰۴ منتشر شده و در صفحه ای از کتاب ادعا کرده بود در سال ۲۰۲۰ سیستم آموزشی مجازی خواهد شد و معلمان در حالی که در منزل هستند باید تدریس داشته باشند. به عبارتی نظرش را گفته بود و پیشگویی کرده بود اما امروزه می بینیم که این پیشگویی درست از آب درآمده.

اگر بخواهیم صادقانه حق مطلب را ادا کنیم با این روند رو به افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا، مدارس امسال هم به طور کلی مجازی خواهد ماند و با وجود سرمای امسال که سازمان هواشناسی اعلام کرده سال پر برفی را پیش رو داریم، از همان ابتدای سال تحصیلی حتی بدون رفت و آمد دانش آموزان و دانشجو ها، آلودگی شدید هوا داریم و انتظار می رود به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی آمار مبتلایان بیشتر هم شود.

آموزش آنلاین و داشتن مهارت های لازم برای جذب شاگردان در کلاس آنلاین دیگر حتی برای معلم ابتدایی از ملزومات مهارتهای او میشود، با کمی جستجو در اینترنت سایت هایی را می توانید پیدا کنید که در مسیر ارتقا مهارت های آموزشی در دوران کرونا و حتی پیش از آن گام های موثری برداشته اند. سایت استادسلام یکی از همین هاست که از سال ۹۵ شروع تدریس آنلاین در آن استارت خورده و کمابیش معلم ها و دانش آموزان جهت درخواست کلاس مجازی عضو سایت شده اند. طبق آماری که مدیر سایت در اختیار ما گذاشتند:

" امروزه بیش از ۳۵۰۰۰ معلم فعال در به عنوان معلم خصوصی و برگزار کننده دوره های آموزشی در استادسلام مشغول هستند. از تدریس خصوصی ریاضی و معلم خصوصی فیزیک تا تدریس خصوصی شنا و... و. "

" فراهم کردن بستری برای کسب و کار مستقل اساتید و توانمند ساختن اساتید جهت آموزش آنلاین را در استادسلام می توانید همزمان داشته باشید. مهم نیست که کار تدریس خصوصی را چه مدت است که انجام می دهید و آیا در زمینه تدریس آنلاین تجربه ای دارید یا ندارید!! استاد سلام دایر شد تا در بستر آنلاین معلم ها توانمند تر شوند و در کلاس مجازی هر آنچه استاد لازم است بدانذ را به معلم یاد میدهد و تجربیات هر استاد در دسترس دیگران قرار میگیرد. در همین راستا و با برگزاری کلاس های مجازی مدارس این امکان را فراهم شده  تا مدارس نیز بتوانند از فضای کلاس های آنلاین استفاده کنند. روال کار بدین صورت است که مدیر مدرسه برای تشکیل کلاس ها اقدامات اولیه را انجام می دهد و شاگردان به کلاس های آنلاین ریاضی و فیزیک و ورزش مدرسه خود دعوت میشوند و هر روز از منزل در مدرسه آنلاین و با همان معلم های آشنا درس می خوانند.

درباره کلاس آنلاین و نحوه برگزاری کلاس ها مدیر سایت این طور توضیح دادند:

" بستری که برای این امر فراهم شده در ۲ نوع پلتفرم است که بسته به نیاز معلم ها و تعداد شاگردانی که برای حضور در کلاس قابل استفاده هستند و برای هر مدرسه و یا معلم یکی از این فضاها تخصیص داده می شوند.  برای اطلاعات بیشتر و مشورت با کارشناس ها با شماره مستقیم ۰۹۰۳۷۷۳۶۹۳۹ پشتیبانی کلاس آنلاین می توانید صحبت کنید. "
 

ملزومات کلاس آنلاین برای معلم ها

- اینترنت با سرعت خوب : یکی از ابزارهای مهم برگزاری کلاس های مجازی داشتن اینترنت پر سرعت است که به لطف تکنولوژی و تغییر شیوه های زندگی افراد امروزه در اکثر خانواده ها این امکان فراهم شده است.

- کامپیوتر یا لپ تاپ و یا تبلت برای معام الزامیست و صرفا گوشی نیاز کامل استاد را پوشش نخواهد داد.

- ابزار دیگر داشتن وبکم است که بازهم به دلیل داشتن گوشی همراه و دسترسی به دوربین گوشی می توانید وبکم داشته باشید. اگر کامپیوتر شما وب کم ندارد تهیه آن سخت نیست.

- تخته برای آموزش: برخی از استادها در منزلشان تخته وایت بورد قرار داده اند ولی باز در کلاس ها ما تخته هایی برای نوشتن مهیاست به صورت صفحه هایی مانند ورد و یا نرم افزار paint که به سادگی برای شاگردان هر آنچه در ذهن دارید به صورت نمایشی بکشید و بنویسید

- برای تدریس آنلاین حرفه ای تر به شما قلم نوری و یا داشتن فایل های پاورپوینت را پیشنهاد می کنیم. قلم های نوری ممکن است به دلیل هزینه ای که دارند تهیه آن ها کمی مشکل باشد اما آماده کردن یک فایل پاورپوینت را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر با ساخت فایل به صورت پاورپوینت مشکل دارید همین حالا معلم خصوصی پاورپوینت بگیرید و طی یک یا دو جلسه ساخت یک فایل پاورپوینت را آموزش ببینید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448060