آموزش‌دهندگان سوادآموزی دزفول خواستار تبدیل وضعیت خود شدند

این آموزش دهندگان که تعداد آنها حدود ۴۰ نفر بود با حضور در دفتر نماینده دزفول با اشاره به کمبود نیروی آموزش و پرورش این شهرستان خواستار پیگیری نماینده برای تبدیل وضعیت و جذب خود شدند.

خبرآنلاین ، خوزستان  - حسن فرشادی مسوول دفتر نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گفت: طبق اعلام آموزش و پرورش، شهرستان دزفول با کمبود بیش از ۷۰۰ معلم و حدود ۴۰۰ مستخدم مواجه است.

حسن فرشادی ارائه پیشنهاد به آموزش و پرورش برای استفاده از افراد شاغل را یادآور شد و افزود: نماینده دزفول پیگیری‌های زیادی از دزفول تا تهران برای جذب آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی انجام داده است.

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه وزیر آموزش و پرورش تکلیف را مشخص کرده ولی هرگز ناامید نمی‌شویم و پیگیری‌ها را ادامه می‌دهیم.

وی در پایان گفت: مشکل دزفول از همه شهرستان‌های خوزستان بیشتر است چون در سال‌های گذشته اقدامی برای رفع این مشکلات صورت نگرفته است.

در ادامه یکی از این افراد با بیان اینکه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۱ سابقه تدریس دارند، جذب شده‌اند، گفت: طبق اعلام آموزش و پروررش، دیگر آموزش دهندگان که بعد از این تاریخ در نهضت مشغول فعالیت شده‌اند، جذب نخواهند شد.

نوژان پیروزی با انتقاد از سخنان وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه برنامه‌ای برای جذب این افراد نداریم، افزود: طبق اعلام آموزش و پرورش، شهرستان دزفول بیش از ۷۰۰ معلم نیاز دارد ولی تعداد نهضتی‌ها به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسد که می‌توان با جذب این افراد بخشی از کمبودها را جبران کرد.

این آموزش دهنده نهضت سوادآموزی با بیان اینکه دوره‌های ضمن خدمت متعددی گذرانده‌ایم، گفت: ما با مدارک دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری، جوانی خود را برای آموزش بازماندگان تحصیل گذاشتیم ولی هیچ کس قدردان زحمات ما نیست.

وی افزود: برخی از معلمان با وجود بازنشستگی ۲ شیفت در مدرسه تدریس میکنند که به طور قطع در شیفت دوم کارایی لازم را ندارند.
پیروزی با اشاره به شیوع کرونا اظهارداشت: اغلب سوادآموزان از امکاناتی نظیر تبلت برخوردار نیستند لذا با وجود شیوع کرونا مجبور به برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری هستیم.
وی یکی دیگر از مشکلات آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی را کوچ‌رو بودن تعداد زیادی از سوادآموزان دانست و افزود: با توجه به اینکه دستمزد ما درصورت قبولی سوادآموز در امتحان داده می‌شود، اغلب هنگام برگزاری امتحان، سوادآموزان کوچ می‌کنند و زحمات ما بدون دستمزد می‌ماند.

نماینده آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی دزفول با اشاره به پیگیری‌های بی‌نتیجه خود برای تبدیل وضعیت گفت: مشکل ما فقط از طریق مجلس برطرف می‌شود لذا انتظار داریم نماینده دزفول همراه با سایر نمایندگان اقدامات لازم را برای تصویب قانون و یا الحاقیه برای جذب آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی انجام دهند.

وی خواستار پرهیز از انتقال معلم از دیگر شهرستان‌ها به دزفول شد و افزود: مسوولان بالادستی باید کمبود نیرو را در دزفول احساس کنند ولی متاسفانه نیروهای مازاد دیگر شهرستان‌ها به دزفول منتقل می‌شوند.

پیروزی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا تعداد سوادآموزان کاهش چشمگیری داشته است ولی نهضت ما را تهدید می‌کند اگر کلاس نگیرید، افرادی جایگزین شما می‌شوند.

یکی دیگر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه برخی معلمان رسمی همزمان در چهار کلاس مجازی تدریس می‌کنند، گفت: اگر شرایط به حالت عادی برگردد و کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شوند، معلوم نیست آموزش و پرورش چگونه می‌خواهد این کمبود نیرو را جبران کند.

لیدا صابری با بیان اینکه ماهانه ۷۰۰ هزار تومان برای رفتن به نقاط دوردست کرایه داده‌ام، افزود: فقط به امید اینکه روزی در آموزش و پرورش استخدام شوم این مشکلات را به جان خریده‌ام چراکه دستمزد پرداختی به اندازه هزینه‌ها نیست.
وی ادامه داد: یکی از آموزش دهندگان هنگام رفتن به محل آموزش سوادآموزان در یک سانحه رانندگی دچار جراحت و خسارت ۳۰۰ میلیون تومانی شد ولی هیچ کس پاسخگوی او نبود و کمکی به به او نکرد.

کارشناس مسئول اداری و تشکیلات آموزش و پرورش دزفول نیز در جمع آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گفت: سازمان اداری و استخدامی شاخص‌هایی را برای جذب نیرو تعریف کرده است که ما موظف به اجرای بخشنامه هستیم.
موسی کایدخورده با بیان اینکه جذب نیرو برعهده مناطق نیست، افزود: آموزش و پرورش دزفول با کمبود نیرو مواجه است و برای رفع این مشکل و جذب آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی سال گذشته و امسال با استان مکاتبه کردیم ولی آقای وزیر تکلیف را مشخص کرد.
وی رفع این مشکل و پیگیری نمایندگان مجلس برای تغییر در قانون را فرآیندی زمانبر عنوان و بیان کرد: برای اعمال مدارک تحصیلی از سال ۹۴ در سطح کشور پیگیری‌هایی آغاز شده ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌اند لذا نباید انتظار داشت این مشکل در زمانی محدود با یک نامه نماینده برطرف شود.

کارشناس مسئول اداری و تشکیلات آموزش و پرورش دزفول جذب نیرو در برخی شهرستان‌ها را غیرقانونی دانست و افزود: شهرستان دزفول زیر بار جذب غیرقانونی نیرو نرفت که اگر می‌رفت اکنون باید پاسخگوی حق‌های ضایع شده می‌بود.
وی در پاسخ به دغدغه یکی از آموزش دهندگان نهضت مبنی بر خودداری از انتقال معلم به دزفول از دیگر شهرستان‌ها گفت: انتقالی منع قانونی ندارد؛ امسال ۲ نفر ورودی و چهار نفر جابه جایی در آموزش و پرورش دزفول داشته‌ایم.

آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی دزفول در پایان خواستار پیگیری نمایندگان استان خوزستان به ویژه نماینده دزفول برای رفع مشکل خود شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =