انتقاد فرماندار ارومیه از دانشگاه علوم پزشکی اذربایجان غربی

فرماندار ارومیه با انتقاد از بی‌توجهی‌ها در مهار کرونا گفت: عزمی در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی برای مهار کرونا وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علیرضا ملامحمدی‌زاده فرماندار ارومیه در بیست و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: تمامی خلاءهای موجود در روند پیشگیری و ابتلا و درمان کرونا را شناسایی کرده‌ایم اما عزمی در دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکلات وجود ندارد.

وی افزود: تمامی پیشنهادات ما ۲۰ روز پشت درهای بسته دانشگاه علوم‌پزشکی خاک می‌خورد در حالی که حتی یک روز هم برای عمل کردن دیر است با این حال حاضریم تمامی امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهیم و همه ارگان‌ها پای کار بیایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته با نتایج کرونای مثبت مواجه می‌شوند اما تا اعلام نتیجه که حداقل ۴۸ ساعت زمان می‌برد، افراد مراجعه کننده برای ادامه روند شغلی خود یا خریدهای خانگی در جامعه حضور پیدا می‌کنند و باعث ابتلای افراد دیگر می‌شوند. بعد از مشخص شدن نتایج اولیه نیز حداقل سه بار دیگر برای ادامه آزمایشات و اسکن و تست از خانه خارج می‌شوند که در مسیر احتمال انتقال بیماری به دیگران بازهم وجود دارد.

فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی و آزمایشگاه‌ها خود مرجع آلودگی بیشتر هستند، مردم برای جلوگیری از شیوع خوب رعایت کردند اما ما مسئولان به وظایف خود به خوبی عمل نکرده‌ایم. اگر هرکس به وظیفه خود عمل می‌کرد و همه پای کار بودند اکنون بار این بیماری بر دوش علوم‌پزشکی سنگینی نمی‌کرد و شاهد پیک سوم نبودیم.

ملامحمدی‌زاده گفت: ریاست محترم نظام پزشکی استان نسبت به تعطیلی همه جانبه استان به استاندار نامه می‌نویسد اما حتی یکبار از روند بازرسی از زیرمجموعه‌های خود گزارشی ارائه نکرده است! اماکن زیرمجموعه این نهاد عموما آلوده و پرتجمع هستند. مطب‌های پزشکان و آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی با خیل عظیم مردم بدون رعایت فاصله‌ها مواجه هستند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =