۸ تن چوب تاغ در شهرستان شاهرود کشف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت : در پی گزارش‌های دریافتی از مردم ، هشت تن چوب تاغ غیرمجاز کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان محمدرضا کشاورزیان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی دریافت گزارش های مردمی با تلفن ۱۵۰۴ امداد و جنگل  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود مبنی بر نگهداری چوب تاغ در ۲ باغ اطراف شاهرود گروه های یگان حفاظت این اداره به محل اعزام شدند.
درختچه تاغ برای مقابله با پیشروی بیابان در حومه شهر و روستاهای کویری کاشته می‌شود . 
هر ساله اعتبار زیادی از سوی منابع طبیعی برای کاشت این درختچه هزینه می‌شود اما برخی سودجویان به صورت غیر مجاز اقدام به بریدن آن کرده و پس از تبدیل به زغال در بازارها به فروش می‌رسانند.
وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت این اداره بطور نامحسوس برای شناسایی اقدام کردند، اظهارداشت: یکی از موارد گزارش شده باغی در منطقه زیراستاق بود که پس از ۲ ساعت پایش اطلاعاتی، محل نگهداری چوب تاغ که بطور ماهرانه ای پنهان شده بود، شناسایی و با همراه داشتن حکم قضایی و همکاری پاسگاه نیروی انتظامی مرکزی وارد این باغ شدند.
کشاورزیان از کشف حدود پنج تن چوب تاغ در این باغ خبر داد و ابراز داشت: پس از ساعت ها تلاش ، محموله کشف شده برای تشکیل پرونده قضایی و انجام کارهای قانونی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود منتقل گردید.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: در پی گزارش دوم هم در یکی از باغ های منطقه دیزج مقدار ۲ تن چوب تاغ کشف و ضبط شد.
به گفته وی این محموله کشف شده نیز پس از بارگیری برای تشکیل پرونده قضایی و انجام کارهای قانونی به محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود منتقل شد.
کشاورزیان افزود: روز گذشته هم در پی گزارش های مردمی یک نیسان حامل یک تن چوب تاغ در منطقه بیارجمند کشف و ۲ فرد مسلح به کلت کمری  دستگیر و به نیروی انتظامی بیارجمند تحویل داده شدند.
وسعت مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزارهکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =