۲۰۰ میلیون مترمکعب؛ حجم آب پشت سدهای لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: حجم آب پشت سدهای استان بالغ بر ۲۰۰ میلیون مترمکعب است.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «اسفندیار حسنی‌مقدم» اظهار کرد: حجم آب پشت سدهای کشور حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب بوده و حجم آب پشت سدهای لرستان بالغ بر ٢٠٠ میلیون متر مکعب است و با سدهای در دست ساخت به بالغ بر ۴۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی افزود: در واقع نیم درصد سدهای کشور در لرستان قرار دارند این در حالی است که بیش از ۱۱ درصد آب کشور در لرستان تولید می‌شود، همچنین ٤/٧  درصد اراضی کشور در استان قرار دارد در واقع سه برابر اراضی کشاورزی آب در لرستان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: متوسط اراضی کشاورزی آبی استان ٢٣ درصد است این در حالی بوده که متوسط اراضی آبی کشور ۴۶ درصد ماست و در واقع ۲۳ درصد با میانگین کشوری فاصله وجود دارد.

حسنی مقدم بیان کرد: مهمترین راهبرد جهت رسیدن به متوسط نرم کشوری در آبی کردن اراضی کشاورزی این است که دستگاه‌های متولی آب در استان با هماهنگی و همفکری و با حمایت‌های استاندار لرستان  و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی سهم خود را در تقسیم عادلانه منابع آب از ورارت نیرو طلب کنیم.

وی به بحث ناپایداری در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: کشاورزان دیم کار در مقاطعی که مزارع  نیاز آبی دارند به علت عدم بارش به موقع و مشروب نشدن اراضی کشاورزی تولید اقتصادی ندارند و بعضا نیز متضرر می‌شوند بر همین اساس و بر اساس نظریه کارشناسان  نیاز آبی استان در حوزه کشاورزی حداقل دو و نیم میلیارد متر مکعب است که در صورت محقق شدن این امر حداقل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبی تبدیل و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =