برقراری  بیمه بیکاری برای بیش از ۲ هزار لرستانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از برقراری بیمه بیکاری برای ۲ هزار ۱۴ نفر تا پایان مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «علی آشتاب» افزود: قانون گذار این حق را برای کارگرانی که خارج از اراده خود بیکار می شوند قائل شده تا از بیمه بیکاری استفاده کنند، البته باید پنجره ای برای اشتغال مجدد کارگران فراهم شود.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ایجاد مشکل برای برخی از واحدهای تولیدی استان و بیکار شدن غیر ارادی کارگران، بر اساس دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، این کارگران بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

آشتاب اظهار کرد: بخش از افرادی که در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام نموده اند بیمه بیکاری دریافت نموده اند و فقط تعداد۶۹۳ نفر پرونده آنها تکمیل و در سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی است.

وی در ادامه افزود :با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هفتم مردادماه امسال کلیه متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری باید در سامانه جامع روابط کار به آدرس https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام نمایند.

آشتاب به اشاره به اینکه متقاضیان بیمه بیکاری می بایست سه شرط مشمول قانون کار، مشمول بیمه تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری را دارا باشند خاطر نشان ساخت: همچنین پیش زمینه ثبت نام در سامانه مذکور، احراز هویت بیمه‌ای کارگر در دفاتر پیشخوان خدمات دولت است که باید بعد از سایر مراحل ثبت نام در کافی نت‌ها و کاریابی‌ها انجام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =