سخنگوی علوم پزشکی همدان: مسافرت، تاثیر بسیار زیادی بر افزایش و شیوع کرونا دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به بررسی تغییرات به وجود آمده در ویروس کرونا، نکات جالبی به دست آمده که نمونه بارز آن تاثیر بسیار بالای مسافرت بر افزایش ابتلا و شیوع کرونا است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمد طاهری، متخصص بیماریهای عفونی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان در کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای این استان گفت: رفتن به مسافرت از سه منظر احتمال مبتلا شدن فرد به کرونا را افزایش می دهد که شامل کاهش سطح ایمنی بدن هنگام مسافرت، تغییر رژیم غذایی و تاثیر آن بر روی ابتلای فرد به کرونا و متغییر بودن فاکتورهای ویروس در هر یک از مناطق و به پیوست آن آسیب پذیر شدن بدن در مناطقی غیر از محل سکونت است.

وی افزود: ابتلای هر یک از کادر درمان به ویروس کرونا موجب قرنطینه شدن وی به مدت ۲ هفته شده و در این زمان سختی کار این فرد به دوش دیگر همکاران می افتد بنابراین انتظار می‌رود شهروندان علوم پزشکی را در مهار این بیماری یاری دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با انتقاد از اطلاع رسانی غیر علمی از سوی برخی افراد غیر مسئول نیز گفت: برخی تحت عنوان پزشک متخصص بی تاثیر بودن ماسک و دیگر مطالب غیرعلمی در پیشگیری از بیماری را در شبکه‌های اجتماعی منعکس می کنند که این اقدام بار روانی زیادی را به کشور تحمیل کرده که رفع آن هزینه بر خواهد بود.

اسدالله ربانی، مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان نیز در این جلسه با بیان اینکه پنهان‌کاری بیماران در زمینه ابتلا به کرونا و حضور آنان در اجتماع یکی از علل اصلی افزایش این بیماری است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کنونی این است که بسیاری از افراد با وجود داشتن علایم کرونا نسبت به آزمایش به بهانه های مختلف امتناع می کنند.

وی افزود: برخی به علت بالا بودن هزینه آزمایش، بی تاثیر بودن ویروس در کاهش توان کار و فعالیت افراد و مسائل اقتصادی نسبت به حضور در مراکز برای ویزیت و آزمایش و رعایت قرنطینه خانگی مقاومت می کنند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان اضافه کرد: جولان افراد کرونایی در فضای عمومی جامعه و مواجهه با دیگر شهروندان سبب افزایش ابتلا به بیماری و افزایش آمار فوتی ها به ویژه در قشر مُسن و سالمند جامعه شده است.

ربانی‌مهر ادامه داد: شرایط کنونی کشور و استان در زمینه کرونا خوب نیست به گونه‌ای که در زمینه مبتلایان مثبت و فوتی‌های کرونا با عبور از شرایط قرمز به وضعیت سیاه نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه آمار روزانه متوفیان کرونا در همدان بین ۱۰ تا ۱۵ بیمار متغیر است افزود: با وجود افزایش اطلاع رسانی درباره کرونا توسط رسانه ها، صدا و سیما، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اما بی اعتنایی به دستورالعمل های بهداشتی رو به افزایش است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای استان همدان یادآور شد: به تازگی شاهد توزیع کارت عروسی و دعوت از مهمانان برای حضور در این مراسم‌ به ویژه در شهرهای مجاور مرکز استان بودیم اما به بخشداری ها و فرمانداری ها نسبت به ممانعت از برگزاری این مراسم‌ تاکید شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =