قطع سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی بدون پلاک در لرستان

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک در استان از ابتدای دی ماه قطع می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «صفایی نژاد» افزود: در راستای تأمین سوخت ماشین‌های کشاورزی مشکلی نداریم اما کشاورزانی که دارای ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک هستند اقدام به پلاک گذاری وسیله خود نکنند طی ماه‌های آینده و از ابتدای دی ماه سوخت ماشین‌آلات آنها قطع خواهد شد، بنابراین کشاورزان تا فرصت باقی است بر پلاک‌گذاری که شرط لازم برای تخصیص سوخت است اقدام کنند.

وی عنوان کرد: کشاورزان برای پلاک گذاری لازم است به مدیریت‌های جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه و بعد از تشکیل پرونده، پلیس راهور اقدام به کارشناسی و بازدید دستگاه کرده و نهایتا مرکز پلاک گذاری استان پلاک را در اختیار مالکین دستگاه قرار خواهد داد.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشاورزان برای تأمین سوخت در سامانه «نیو تجارت آسان» در وهله اول ثبت‌نام و بعد از ثبت نام همکاران مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها اقدام به تأیید میزان سوخت تخصیصی با توجه به دستورالعمل سهمیه در سامانه «نیو موگاز» می‌کنند.

صفایی نژاد بیان کرد: به ازای هر ۳۰ هکتار اراضی کشاورزی در لرستان یک تراکتور وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های ارزیابی مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی، ضریب مکانیزاسیون است که این ضریب در استان لرستان ۷.۱ اسب بخار در هکتار بوده و نسبت به میانگین کشوری یک دهم پایین‌تر است که با برنامه‌ریزی و تزریق تراکتور طی دو سال آینده به میانگین کشوری خواهیم رسید.

صفایی نژاد عنوان کرد: با همین توان و قدرت موجود هیچ گونه مشکلی از نظر توان ماشین آلات کشاورزی در سطح استان نداریم و کاشت محصولات بدون هیچ مانعی انجام خواهد گرفت، اما به کشاورزان توصیه می‌شود که در جذب ادوات و دنباله بندها حتما ادوات نوین و به خصوص ادواتی که در راستای کشاورزی حفاظتی وجود دارند اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1449615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =