به گزارش خبرآنلاین آذربایجانغربی، محسن حمزهلو در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح این پل در سال ۸۸ و استقرار عوارضی در سال ۹۴ گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال از محل ۱۵ درصد دریافت عوارض و بخشی از طریق راهداری برای نگهداری این پل هزینه شده و طبق آخرین جلسه، از این پس وزارت راه و شهرسازی از محل همان ۱۵ درصد اقدام به نگهداری از پل میانگذر خواهدکرد.
وی گفت: برای مشخص شدن آخرین وضعیت پل قراردادی با یک شرکت مشاور منعقد شده و قرار است ظرف مدت ۲ ماه آخرین وضعیت پل را از محل پایه و سازه را به ما اعلام کند تا درصورت نیاز اقدام به بروزرسانی پل انجام دهیم.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی با رد مشکلات بیانشده در خصوص سازه پل میانگذر گفت: تا مشخص نشدن نظر فنی مشاور، هیچ موردی تایید یا تکذیب نخواهدشد.
وی درخصوص چرایی ارائه نشدن میزان درآمدزایی از عوارض پل میانگذر خاطرنشان کرد: شرکت بهرهبردار حسابرس دارد و درخصوص آمار درآمدزایی، شرکت ساخت توسعه میتواند این آمار را ارائه دهد ضمن اینکه این عوارض صرفا برای پل میانگذر اخذ و هزینه میشود و ارتباطی با آزادراه ارومیه به تبریز ندارد.
حمزهلو گلایهای هم از شبکههای مجازی کرد و گفت: عقبماندگیهای زیادی در حوزه راه و شهرسازی استان داریم که گرانی مبلغ عوارض دریافتی در مقابل آن اهمیت کمتری دارد و رسانهها و خبرنگاران باید به چرایی راکد ماندن ۲۵ ساله مسیر ارومیه به سرو و یا عدم اتمام آزادراه ارومیه به تبریز پیگیر شوند.
تیرماه امسال خبرآنلاین گزارشی درخصوص موضوع گرانی عوارض دریافتی آزادراه نیمهتمام ارومیه به تبریز منتشر و هفته گذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانغربی در گفتوگو با خبرگزاری ایرنا از اختصاص نیافتن بخشی از عوارضی پل میانگذر دریاچه ارومیه به نگهداری از این پل انتقاد کرده بود.
46
نظر شما