چرا ترامپ و بایدن به عراق نمی پردازند؟

ایرنا نوشت: عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق علت نپرداختن «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» نامزدهای حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به موضوع عراق در کمپین های انتخاباتی خود را تشریح کرد.

«عامر فایز» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز (دوشنبه) در گفت وگو با پایگاه خبری "بغداد الیوم" گفت: عراق پرونده بسیار مهمی در پوشه های آمریکا به شمار می رود، اما درباره آن بحث و جدل و دیدگاههای متفاوتی وجود دارد. ترامپ از نظر خودش، ناکامی ها و پیروزی هایی در موضوع عراق داشته است، اما اگر این موضوع را در کمپین انتخاباتی خود مطرح کند، ناکامی ها و جنبه های منفی آن بروز خواهد کرد و بر وضعیت انتخاباتی او تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی افزود: بایدن نیز ایده پرداز طرح تقسیم عراق به سه کشور براساس جنبه های طائفه ای و قومی است و طرح موضوع عراق باعث خواهد شد که با انتقادهای زیادی روبرو شده و این امر بر وضعیت انتخاباتی اش تاثیر منفی بگذارد.

این نماینده پارلمان عراق گفت: بقای نیروهای آمریکایی در عراق غیرممکن است و عقب نشینی (خروج) آنها امری که بایستی انجام شود، اما در مقابل، مجموعه ای از مشکلات تو در تو در عراق وجود دارد و به نظر می رسد که دوطرف کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا توافق (نانوشته ای) دارند که از ذکر پرونده عراق (در کمپین های انتخاباتی خود) برای جلوگیری از انتقادها خودداری کنند.

 فایز افزود: "ترامپ و بایدن درخصوص عقب نشینی از عراق اتفاق نظر دارند، اما نه به سرعت بلکه به طور تدریجی".

وی همچنین گفت که ناکامی های اتفاق افتاده در سیاست آمریکا در عراق و پیامدهای منفی آن باعث شده که بایدن و ترامپ از طرح پرونده عراق در کمپین های انتخاباتی خود پرهیز کنند، زیرا تاثیر منفی بر وضعیت آنها خواهد داشت.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =