۱ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
دلیل شباهت «بوم و بانو» و «شهرزاد»

مهر نوشت: سعید سلطانی درباره شباهت های «بوم و بانو» و «شهرزاد» بیان کرد که اگر شباهت نزدیکی بین سریال ها وجود دارد به دلیل زمان نزدیک بین آنهاست و استفاده از مستندات تاریخی که در هر ۲ مشترک است.

سعید سلطانی در توضیحاتی بیان کرد: «بوم و بانو» در سال ۱۳۱۴ می گذرد و در فضایی ملودرام به ممنوعیت هایی که در آن دوران برای منع عزاداری های ایام محرم و منع حجاب است، می پردازد.  

وی درباره تولید سریال های تاریخی اظهار کرد: کار تاریخی مشکلات زیادی دارد و جدای از اینکه لوکیشن ها برای این آثار محدود است ما درگیر کرونا هم بودیم و دوستان لطف زیادی کردند و این سریال را در شرایط سخت به پایان رساندیم.

سلطانی با اشاره به شرایط کرونایی گفت: خدا را شکر در این شرایط به خصوص که مردم به فضای مفرح و آرامبخش نیاز داشتند سریال توانست این فضا را پر کند.

سپس سلطانی درباره قصه سریال «بوم و بانو» بیان کرد: نمایش تحولات منطقه در دوره پهلوی مورد نظر سریال بود و علاوه بر آن توجه مردم به ائمه اطهار محور دیگری بود که بر این اساس قصه ای طراحی شد که این وجوه مختلف پرداخت شود.

شباهت بین سریال ها به دلیل زمان نزدیک آنهاست

وی در پاسخ به پرسش درباره شباهت های سریال با «شهرزاد» که در طول پخش مطرح می شد، گفت: در حوزه طراحی لباس و طراحی صحنه سریال، کار بی نظیری انجام شد، اینکه شباهت نزدیکی بین سریال ها وجود دارد به دلیل زمان نزدیک بین آنهاست. نمی توان فیلمی در سال ۵۷ ساخت و به واقعیت های تاریخی آن بستر زمان بی توجه باشید. هر کسی می خواهد در این حوزه تاریخی کار کند باید خود را به مستندات نزدیک کند. ما هم با محدودیت هایی که داشتیم سعی کردیم تصویری واقعی از آن زمان نشان دهیم.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • F US ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 0
    به نظر من اصلا به حجاب و عزاداری امام حسین ربط نداشت خیلی هم بد نقشارو انتخاب کرده بودین مخصوصا حافی و سپنتا رو آخه حافی و سپنتا کجا ماهور کجا خیلیم واضح بود که از سریال شهرزاد تقلید شده بود واقعا ک