ثبت پوشش ۵۲ درصدی برنامه تولید سال ۱۳۹۹/ رشد سود خالص ۷۱ درصدی تاصیکو در ۶ ماه سال ۹۹

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین از ثبت پوشش ۵۲ درصدی برنامه تولید سال ۱۳۹۹، رشد سود خالص ۷۱ درصدی تاصیکو در ۶ ماه سال ۹۹ و رشد ۵۹ درصدی فروش شرکت های تابعه این هلدینگ در پایان ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به ۶ ماه سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در گفتگو با شستا  رسانه به عملکرد ۶ ماه این هلدینگ اشاره کرد و گفت:

وضعیت فروش ریالی شرکت های تابعه صدرتامین در پایان شهریور ماه ۱۳۹۹، ۵۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ افزایش داشته است به طوری که از میزان ۱.۶۴۴میلیارد تومان به ۲.۶۰۹ میلیارد تومان رسیده است.

مچنین میزان رشد فروش شرکتهای تابعه شامل؛ مس شهید باهنر، ۸۶ درصد، زغال سنگ پروده طبس، ۲۶ درصد، فراورده های نسوز ایران ۵۰ درصد، صنایع خاک چینی ایران ۷۶ درصد، کاشی و سرامیک الوند ۸۴ درصد، پشم شیشه ایران ۷۱ درصد، معدنی املاح ایران ۱۵ درصد، کاشی سعدی ۷۵ درصد و صنایع سرام آرا ۱۴ درصد بوده است.

وی همچنین به وضعیت تولید تاصیکو در سال جهش تولید اشاره کرد و بیان داشت: با وجود ویروس کرونا در روزها و ماه های ابتدایی سال ۹۹ و تداوم آن، همکاران ما در پایان ۶ ماه نخست سال رشد ۱۸ درصدی تولید محصولات شرکت کاشی سعدی، رشد ۳ درصدی تولید محصول استراتژیک سولفات سدیم شرکت معدنی املاح ایران، رشد ۲۹ درصدی تولید محصولات استراتژیک فرآورده های نسوز ایران، رشد تولید ۷ درصدی پشم شیشه و ۳۲ درصدی ایزوگام شرکت پشم شیشه ایران، رشد ۱۲ درصدی کائولن فراوری شده شرکت خاک چینی ایران و رشد ۲۴ درصدی تولید انواع محصولات مسی در شرکت مس شهید باهنر را به ثبت رسانده اند.

همچنین حفظ سطح تولید شرکت زغال سنگ پروده طبس و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در شرکت کاشی الوند از جمله اقدامات قابل توجه در بخش تولید تاصیکو محسوب می شود.

گفتنی است در مجموع هلدینگ صدر تامین وابسته به شستا ۵۲ درصد از برنامه تولید سال ۱۳۹۹ را در پایان ۶ ماه نخست سال را پوشش داده است.

سلیمانی به صادرات برخی از شرکت های تابعه نیز اشاره داشت و گفت: 

صادرات همواره در دستور کار شرکت های تابعه بوده است و با توجه به محدودیت ها شرکت های ما اقداماتی در این زمینه به ثبت رسانده اند که می توان به افزایش صادرات ۳۸۰ درصدی و ۱۸۹ درصدی از نظر مبلغ و مقدار شرکت مس شهید باهنر ، رشد ۱۱ برابری مبلغ صادرات کاشی سعدی و راه اندازی مسیر صادراتی محصولات شرکت پشم شیشه ایران پس از ۲ سال وقفه اشاره کرد.

مدیرعامل تاصیکو به سود خالص و ناخالص صدر تامین و شرکت های تابعه نیز اشاره کرد و گفت:

این هلدینگ توانسته است در راستای تحقق شعار سال که هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری سال "جهش تولید" نام گذاری شد رشد قابل توجهی در سود خالص و سود ناخالص داشته باشد به طوری که سود ناخالص ۶ ماه سال ۱۳۹۸ از ۶۷۴ میلیاد تومان به ۱۰۳۲ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۹ رسیده است که رشد ۵۳ درصدی را نشان می دهد. همچنین سود خالص هلدینگ در ۶ ماه سال ۱۳۹۸ از ۵۸۵ میلیارد تومان به ۱۰۰۳ میلیارد تومان رسیده که رشد ۷۱ درصدی را نشان می دهد.

سلیمانی به راه اندازی شتابدهنده صدرفردا نیز در مرداد ماه اشاره کرد و گفت:

تاصیکو نگاه ویژه ای به هوشمندسازی معادن، معدنکاری نوین و توجه به عناصر استراتژیک ملی دارد. چون استراتژی ما رقابت در عرصه جهانی است، بعضی محصولات، قطعات و مواد اولیه ما وارداتی است براین اساس ما بومی سازی محصولات وارداتی را در کشور آغاز کرده ایم و براساس آخرین اعلام صدر فردا ۱۰ قطعه پرکاربرد و مواد معدنی تا پایان سال بومی سازی می شود.

وی ادامه داد: هلدینگ صدرتامین و شرکت های تابعه تمام تلاش خود را در سال جهش تولید به کار گرفته اند که اکثر پروژه های سرمایه گذاری هلدینگ و شرکت های تابعه را تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برساند تا به توان ضمن ایجاد یک هزار شغل برای جوانان، به تولید ثروت برای سهامداران و ذینفعان پرداخت.

سلیمانی بیان داشت: به منظور برخورداری از تولید و فروش پایدار در شرکت های تابعه استقرار سیستم های فرآیندی مناسب از جمله در بخش های HSE ، توجه به زنجیره ارزش و تامین، بهبود شاخص های بهروری، بهبود فرایند های بازرگانی و بهبود سیستم تعمیر نگهداری، مورد ارزیابی مستمر هلدینگ قرار گرفته است تا این شرکت سرمایه گذاری معدنی شستا عملکرد قابل توجهی در تمامی حوزه ها از جمله بهبود فرایندها داشته باشد.

بنا به گفته وی توسعه فعالیت های معدنی در حوزه اکتشافات یکی دیگر از اقدامات چشم گیر این هلدینگ محسوب می شود به طوری که تنها در شرکت پارس تامین افزایش ۶.۵ برابری ابعاد پروژه از ۱۴ هزار به ۹۰ هزار متر حفاری، حفر ۱۲۱۶۰ متر ترانشه موازی با عملیات حفاری مغزگیری ، افزایش ۱۰ برابری ذخیره قطعی و احتمالی محدوده و کاهش زمان و هزینه های اکتشافی و مدیریت سرمایه گذاری به میزان ۵۰ درصد را به ثبت رساند.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =