پیروزی ترامپ به اقتصاد و سیاست ایران شوک وارد می کند یا بایدن؟

وزیر دولت اصلاحات گفت: اگر ترامپ پیروز شود، تورم و گرانی زیاد شده و با پیروزی بایدن در انتخابات شوکی به اقتصاد و گرانی ها وارد می شود، اما این شوک نیز اثری کوتاه دارد.

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره انتخابات آمریکا و اینکه رئیس جمهور شدن کدامیک از کاندیداها به نفع ایران است، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: ترامپ و بایدن، از نظر استراتژی یکی هستند و این استراتژی که از سال ۱۹۹۸ تهیه و تا سال ۲۰۲۵ هم در دستور کار دولت ها قرار دارد. 

>>> بیشتر بخوانید؛

 پس لرزه ریاست جمهوری ترامپ یا بایدن بر انتخابات ۱۴۰۰ ایران

طلایی: بهتر است ترامپ رئیس جمهور شود /آمریکا نه اصولگرایان را قبول دارد نه اصلاح طلبان را

 وی ادامه داد: شاید این ۲ نامزد انتخاباتی تاکتیک های متفاوتی داشته باشند؛ اما نظر هردوی آن ها درباره ایران یکی بوده  و برخود آنان با جمهوری اسلامی از نظر انسانی درست نبوده و متاسفانه آمریکا به منافع کشور چشم طمع دارند. منابع منطقه و خلیج فارس جز منافع حیاتی برای آمریکا بوده که سعی کرده تا کنترل آنها را به دست بگرید. جمهوری خواهان، روش پیاده کردن سرباز و جنگ را در پیش می‌گیرند و دموکرات ها تاکتیک دیگری دارند. 

صوفی با بیان آنکه اگر ترامپ پیروز شود، تورم و گرانی زیاد شده و با پیروزی بایدن در انتخابات شوکی به اقتصاد و گرانی ها وارد می شود، گفت: با این حال این شوک نیز اثری کوتاه دارد. زیرا در این صورت باید به سیاست ها و تصمیمات کشور در مناقشات و مذاکرات با آمریکا نگاه کرد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که روی کار آمدن کدام ۲ نامزد انتخاباتی آمریکا به نفع اصولگرایان و اصلاح طلبان است، بیان کرد: این موضوع که بایدن یا ترامپ روی کار بیاید، به نفع کدام جناح سیاسی داخلی است؛ مهم نخواهد بود. آن چیزی که اهمیت پیدا می کند؛ رویکرد و نگاه حاکمیت به این ماجرا است. 

صوفی گفت: در هفته های گذشته، واکنش تند رهبر انقلاب به تندروی های نمایندگان مجلس علیه رئیس جمهور را شاهد بودیم. مقام معظم رهبری با تذکر دادن، موقتا آنان را سرجای خود نشاندند. این رویکرد به نفع اصلاح طلبان است. رهبری به تخریب نه و به انتقاد بله می گویند و این همان تفکر اصلاح طلبی است و اصولگرایان با این تفکر نمی توانند کاری کنند. 

وی ادامه داد: هر چیزی که باعث وفاق ملی و منافع ملی در جناح های سیاسی شود، به نفع اصلاحات است. در حال حاضر شرایط خوب نیست و مدیریت نمره خوبی را دریافت نمی کند و اصولگرایی از این تحلیل به نفع خود استفاده می کند.

صوفی با اشاره به احتمال تاثیرگذاری انتخابات آمریکا بر انتخابات ۱۴۰۰ ایران گفت: امکان دارد نخبگان و فعالان سیاسی، در رقابت با یکدیگر از این موضوع استفاده کنند؛ اما برای مردم مسئله معیشت و اقتصاد مهم است. 

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =