بازیگران «جنگ ستارگان» علیه ترامپ وارد میدان شدند

مهر نوشت: هریسون فورد و مارک همیل در آخرین ساعت‌های مانده به انتخابات آمریکا ویدیوی‌های ضد ترامپ منتشر کردند.

هریسون فورد و مارک همیل ستارگان سرشناس «جنگ ستارگان» در فیلم‌های کوتاه ویدیویی در حمایت از گروه ضدترامپی «پروژه لینکلن» ظاهر شدند.

این ۲ فیلم با عنوان «فوچی» و «غیابی» دیروز دوشنبه در آخرین لحظه برای رای‌دهندگان منتشر شدند.

در «فوچی» که با صدای هریسون فورد منتشر شده وی درباره پاسخ ترامپ به ویروس کرونا و انتقادهای وی از دکتر فوچی مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های عفوی صحبت کرده است.

فورد در این فیلم ویدیویی می‌گوید: این پزشک از ریگان تا بوش پدر، کلینتون، بوش و اوباما و اکنون ترامپ، به صورتی خستگی‌ناپذیر، شرافتمندانه و با از خودگذشتگی به مردم آمریکا خدمت کرده است.

این فیلم سپس به صفحه‌ای سیاه تغییر می‌کند که صدای طرفداران ترامپ می‌آید که فریاد می‌زنند: فوچی اخراج شود! و بعد پاسخ ترامپ شنیده می‌شود که می‌گوید: به کسی چیزی نگویید، اما یک کم صبر کنید تا بعد از انتخابات.

فورد این فیلم ۵۰ ثانیه‌ای را با یک فراخوان به پایان می‌برد: فردا، می‌توانید فقط یکی از این‌ها را اخراج کنید. انتخاب با شماست.

در فیلم همیل وی بر رای‌گیری غیابی متمرکز شده است. این بازیگر بر صفحه یک تلویزیون قدیمی ظاهر می‌شود و می‌گوید: استبداد با انقلاب آمریکا به پایان نرسید. حداقل برای همه این طور نشد.

وی در ادامه بر این تاکید دارد که انتخابات پیامدهایی دارد و بر تلاش ترامپ برای بی‌اعتبار کردن رای از راه دور تاکید می‌گذارد و می‌گوید: ۱۵۰ سال بعد استبداد به دنبال یافتن جایگاه‌های جدید است. ترامپ رای‌گیری غیابی را زیر سوال برده و اگر این راه را ادامه بدهد می‌تواند رای افرادی که غیابی رای می‌دهند از جمله هزاران نظامی را که مقدس‌ترین حق آنها در خارج از کشور است، زیر سوال ببرد و نادیده بگیرد.

وی در انتها مخاطبان را به رای دادن ترغیب می‌کند و می‌گوید: دونالد ترامپ نباید برای آینده رهبری آمریکا تصمیم بگیرد. مردم آمریکا این کار را می‌کنند. بگذارید هر رای شمرده شود و هر رای را بشمارید.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =