مردم چقدر محدودیت‌های جدید کرونایی را رعایت کردند؟

ایرنا نوشت: معاون اجتماعی پلیس راهور از همکاری مردم در رعایت دستورالعمل جدید ستاد مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت های ترافیکی قدردانی کرد.

سرهنگ عین الله جهانی روز سه شنبه افزود: اکنون جاده ها در غرب، شرق، شمال و جاده های تهران - شمال و سایر جاده های بین شهری در مناطق اعلام شده، خلوت است.
وی گفت: این محدودیت ها از ساعت ۱۲ دوشنبه (۱۲آبان) تا ساعت ۲۴ روز جمعه (۱۶ آبان) برقرار است و رانندگانی که نسبت به اعمال محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا، بی توجه باشند ۵۱۰ هزار تومان جریمه می شوند.

معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: اعمال محدودیت ها در ۲۵ مرکز استان اعمال می شود و در این شهرها در صورت خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود و خروج خودرهای شخصی با پلاک غیر بومی براساس کد قانونی تعریف شده (۲۱۷۷) برخورد و این افراد ۵۱۰ هزار تومان جریمه می شوند.
وی ادامه داد: عمده ترین تصمیم ستاد مقابله با کرونا محدودیت در ورود و خروج خودروهای شخصی است. بر این اساس از خروج خودروهای پلاک های بومی ممانعت شده و همچنین برای ورود پلاک های غیر بومی در مراکز استان ها نیز محدودیت ایجاد خواهد شد و این خودروها حق وارد شدن به مراکز استان ها را ندارند.
سرهنگ جهانی افزود: البته در برخی موارد استثناء قائل شده ایم و برای تردد خودروهای امدادی و درمانی، حمل بار، مسافر و سوخت مانعی وجود ندارد.
معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: محدودیت ترددها در تهران و البرز به صورت یکپارچه دیده شده و ورود و خروج خودرها در انتهای محدوده استحفاظی تهران و کرج ممنوع است. 
سرهنگ جهانی افزود: اجرای کد دستوری تعریف شده به پلیس ابلاغ شده و همکاران پلیس با این کد دستوری افرادی را که اصرار به ادامه مسیر داشته و بی توجه به توصیه های ستاد مقابله با کرونا باشند، جریمه می کنند.
سرهنگ جهانی تاکید کرد: در اعمال محدودیت ها معیار پلاک خودروهای شخصی است و اگر در گذشته بیمه نامه خودرو یا سند مالکیت معیار بود در اعمال محدودیت های جدید فقط پلاک خودرو معیار است. بر این اساس از ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه تا ساعت ۲۴ روز جمعه ( ۱۶ آبان) در بیش از ۱۰۰ نقطه از مراکز استان ها و شهرستانهای اعلام شده، همکاران پلیس برای اعمال محدودیت ها در مبادی رسمی مستقر هستند.

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =