۱ نفر
۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کتاب «جامعه اطلاعاتی» منتشر شد

کتاب «جامعه اطلاعاتی» که به‌تازگی منتشر شده است، اطلاعات مفیدی را به علاقه‌مندان مباحث ارتباطات و فناوری اطلاعات و به ویژه ‌پژوهشگران و دانشجوبان عرصه علوم ‌ارتباطات، علم ‌اطلاعات و دانش‌شناسی ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «جامعه اطلاعاتی» نوشته رابرت حسن، استاد دانشگاه ملبورن استرالیا با ترجمه‌ داود آقارفیعی، توسط انتشارات ثانیه وارد بازار نشر شد.

این کتاب، در واقع تلاشی است که مدعیات مختلف درباره جامعه ‌اطلاعاتی، چه ‌آن دیدگاه‌هایی که به دنبال تقویت این مفهوم هستند و دنیا را در آن قالب به صورت یک حالت رؤیاگونه می‌یابند و چه رویکردهای انتقادی و بازتابی در این عرصه را بررسی می‌کند و سعی دارد شایستگی‌های هر دو دیدگاه را در چارچوب تفسیری خودشان بسنجد و مورد بررسی و قضاوت قرار دهد.

آن‌چه موجب می‌شود چارچوب مورد استفاده در این کتاب، آن را متفاوت از سایر آثار ستودنی دیگر کند؛ پرداختن واقع‌گرایانه، بیش از پرداختن به مبانی نظری صرف است. چنین نگاهی باعث درک بهتر رؤیا بودن و یا کابوس بودن جامعه ‌اطلاعاتی می‌شود. استدلال کتاب نه‌ تنها این است که باید مفاهیمی نظیر سیاست، اقتصاد، تفکر و پویایی فناورانه که واقعیت جامعه ‌اطلاعاتی را می‌سازند، درک کرد، بلکه ما باید بدانیم چه چیزی شناخت ما را از این واقعیات می‌سازد و به طور ویژه بدانیم که اطلاعات چیست و مصرف و تولید ما در این زمینه چه ابعادی دارد.

این کتاب می‌تواند اطلاعات مفیدی به علاقه‌مندان مباحث ارتباطات و فناوری اطلاعات و به ویژه ‌پژوهشگران و دانشجوبان عرصه علوم ‌ارتباطات، علم ‌اطلاعات و دانش‌شناسی، روابط بین‌الملل، جامعه‌شناسی و نظایر آن ارائه کند.

این ترجمه را دکتر غلامرضا آذری، استاد علوم ارتباطات، ویراستاری کرده و پرفسور یحیی کمالی‌پور بر آن مقدمه‌ای نوشته‌ است.

کتاب «جامعه اطلاعاتی» در ۲۸۴ صفحه در قطع رقعی به قیمت ۳۸۰۰۰ تومان وارد بازار نشر شده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1451023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =