۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
" تقابل" باعث جذابیت در داستان می شود

یازدهمین نشست انجمن ادبی سایه خیال با موضوع تقابل در داستان به صورت مجازی با حضور مربیان و اعضا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وبه نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد این نشست مجازی که با هدف نقد آثار داستانی با حضور اعضای انجمن ادبی یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ برگزار شد.
نقد آثار اعضا را اعظم بزرگی ، نویسنده و کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر عهده داشت.
اعظم بزرگی در یازدهمین نشست انجمن داستان که با حضور مدیرکل، کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن همراه بود ضمن بررسی و نقد آثار اعضا به موضوع تقابل در داستان و انواع آن پرداخته و گفت: این تقابل باعث جذابیت داستان می باشد . 
از دیگر  نکات بررسی شده در این نشست زاویه دید در داستان و اهمیت آن بود که به صورت کاربردی در آثار اعضا بررسی و آموزش داده شد . 
در این نشست سه اثر داستان  بررسی شد که داستان اول با نام حقیقت صلح اثر عارف مرتضوی پور با موضوع دفاع مقدس بررسی شد .
بزرگی ضمن نقد این اثر به بررسی نقاط ضعف و قوت داستان پرداخت و شروع داستان با دیالوگ را از نکات مثبت این اثر دانست و ضمن بررسی آثار مهم و قوی داستان در حوزه جنگ و دفاع مقدس این موضوع را یکی از بهترین موضوعات برای خلق اثر دانست.
داستان دوم خیال خیس با موضوع عشق دوره نوجوانی اثر کوثر پایان عضو فعال در انجمن‌های ادبی بررسی شد. توصیفات خیال انگیز ، سوژه بکر و شخصیت پردازی مناسب از نکات مثبت این اثر بود که توسط اعظم بزرگی در این اثر نقد شد . وی پایان این داستان را از نکات بسیار مثبت این اثر دانست و این جمله که پایان داستان خواننده را در جا میخکوب می‌کند نقد داستان را به پایان رساند. 
 داستان سوم با عنوان دنیایی از جنس شادی های کهن اثر مدینه سعیدی نقد و کارشناس مهمان لحن صمیمی و تقابل داستانی در این اثر را بررسی و به نقد این اثر به صورت جزئی پرداخت .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1451241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =