عضویت۳۰هزار دانش‌آموز قزوینی در طرح یاریگران زندگی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قزوین گفت: ۳۰هزار دانش‌آموز قزوینی در امر پیشگیری و مراقبت از همسالان خود در برابر آسیب‌های اجتماعی عضو یاریگران زندگی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، طرح یاریگران زندگی با هدف جلب مشارکت همسالان و حمایت فعالانه والدین و کارکنان مدارس در حال اجرا است.
او با اشاره به اینکه این طرح در ۵۰۱مدرسه، یعنی ۳۰درصد مدارس متوسط اول، دوم و ابتدایی استان اجرایی می‌شود، اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش تمایل و خودداری از مصرف موادمخدر و پیشگیری از آسیب ‌پذیری و بروز اعتیاد در بین دانش آموزان مدارس استان از طریق شبکه  شاد اجرایی شده است.
به گفته حجت‌الاسلام انصاری، ظرفیت خانواده و اولیا دانش‌آموزان بستر عظیم و بی‌بدیلی برای اجتماعی شدن در راه مبارزه با موادمخدر بوده و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا از فرصت آموزش در خانواده‌ها حداکثر بهره و استفاده را ببریم.
یادآور شد: طرح یاریگران زندگی از موفق‌ترین طرح‌ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد است که از سال گذشته در ۲۰درصد مدارس متوسط اول، دوم و ابتدایی استان به صورت پایلوت آغاز و علی‌رغم برخی کاستی‌ها و کمبود منابع مالی توانسته انتظارات ما را برآورده کند.
انصاری تصریح کرد: در صورت تداوم آموزش‌ها به شکل غیرحضوری به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های طرح یاریگران زندگی در بستر فضای مجازی و شبکه شاد ادامه دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین افزود: ارتقاء سطح آگاهی و شناخت دانش آموزان و آموزش مهارت‌های زندگی به آنان، آموزش سبک فرزند پروری به والدین با ایجاد طرح یاریگران زندگی در مدارس با سه مولفه دانش‌آموز، والدین و معلمان از جمله اقدامات قابل توجهی است که به منظور پیشگیری از شیوع مصرف موادمخدر در سطح مدارس اجرایی شده است.

استان قزوین دارای ۲۳۵هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1451886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =