دانشگاه سمنان مجری ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران شد

رئیس دانشگاه سمنان از اجرای طرح ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران با همکاری وزارت علوم و مشارکت اساتید دانشگاههای مختلف کشور با محوریت این دانشگاه خبر داد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، دکتر مسعود نصیری زرندی با اعلام این خبر گفت : با توجه به اهمیت اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در کشور ، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه سمنان برای همکاری در پروژه ملی "ارزیابی آسیب‌پذیری سلامت ناشی از تغییر اقلیم و تعیین اقدامات استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران" دعوت به همکاری نمود.
دکتر نصیری افزود : این پروژه با حمایت مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشارکت اساتید دانشگاه های مختلف کشور شامل دانشگاههای علوم پزشکی سمنان، تهران، تبریز، شهید بهشتی، گیلان، جندی شاپور، انستیتو تغذیه، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سمنان در شش استان پایلوت اجرا خواهد شد.
رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این طرح در استانهای اصفهان ، آذربایجان شرقی ، خوزستان ، خراسان رضوی ، گیلان و سیستان و بلوچستان اجرا می شود افزود : در این طرح اثرات تغییر اقلیم بخش های مختلف سلامت شامل بیماریهای واگیر و غیر واگیر (قلبی – عروقی و تنفسی ) بیماریهای شغلی و بهداشت حرفه ای ، بیماریهای ناشی از آلاینده های جوی و گرد و غبار ، بیماریهای منتقله از آب ، غذا و سوء تغذیه و سلامت در بلایای جوی و اقلیمی مورد بررسی قرار می گیرد .
دکتر نصیری ادامه داد : پس از بررسی های انجام شده استراتژی های سازگاری و راهکارهای مقابله با اثرات زیانبار تغییر اقلیم برای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی مذکور تدوین و ارسال خواهد شد .
رئیس دانشگاه سمنان یاد آور شد ؛ این طرح از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =