۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۴

وزیر آموزش و پرورش از اجرایی کردن بیش از 90 پروژه و طرح در راستای ایجاد تحول در این وزارت خانه خبر داد.

مهر نوشت:

حمیدرضا حاجی بابایی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع فرهنگیان استان کردستان اظهار داشت: در سال 89 بالغ بر 90 پروژه و طرح در حوزه های مختلف در راستای ایجاد تحول در وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است که بعضی از این طرحها اجرایی و بعضی دیگر نیز طی روزهای آینده اجرا می شود.

وی عنوان کرد: تلاش برای تحول در آموزش و پرورش کشور به عنوان یک نیاز از سال 67 در دستور کار قرار گرفته بود که متاسفانه طی سالهای گذشته و بنا به دلایل مختلف اقدام عملی در این راستا اجرا نشده بود که با حمایت دولت و همراهی خوب مردم گام اساسی در راستایی اجرایی کردن این مهم برداشته شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بخش زیادی از اسناد بالادستی و مورد نیاز برای اجرایی کردن طرح تحول در آموزش و پرورش کشور در سال گذشته تدوین شده اند ولی باید برای رساندن آموزش و پرورش به جایگاه واقعی تلاش بیشتری را انجام داد و این حرکت مستلزم همکاری فرهنگیان زحمت کش است.

وی با اشاره به یکی از برنامه های وزارت آموزش و پروری مبنی بر اتصال تمامی مدارس کشور طی سه سال آینده به شبکه اینترنت ملی گفت: سال گذشته اعتباری بالغ بر 12 درصد به توسعه آزمایشگاه ها در مدارس اختصاص یافت که این رقم در سال جاری به 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

حاجی بابایی همچنین از افزایش اعتبارات مدرسه سازی در کشور به رقمی بیش از دو هزار میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و افزود: در همین راستا برنامه ریزی لازم برای افزایش شمار معلمان ورزش مدارس به 50 هزار نفر به عنوان یک برنامه اصلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: من کارهای بسیار خوبی را در دست اقدام دارم ولی به دلیل عدم وجود ظرفیت لازم در جامعه نمی توانم آنها را اجرایی کنم و هم اکنون تنها با 30 درصد از ظرفیت و توان خود در این عرصه فعالیت دارم.

وزیر آموزش و پرورش کشور با تدوین 70 طرح و پروژه جدید در راستای تحول در این بخش در سال جاری خبر داد و گفت: باید جایگاه آموزش و پرورش به مرحله بسیار خوبی برسانیم تا بتوان در این راستا به نحو مناسب و شایسته نیز از جایگاه ارزشمند مقام معلم دفاع کرد.

131/ 42

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اموزشیار نهضت با بیش از 80 ماه سابقه مستمر وفعال و IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
    0 0
    اموزشیار وفعال ورزشی ومربی ورزشی هستم..بسم ا.../اقای وزیر مدد بفرمایید مرا استخدام نمایید//خبرنگار محترم خبر انلاین از وزیر این مورد را جویا شوید//ممنون
  • رعنا IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
    0 0
    بنده فوق لیسانس تربیت بدنی هستم چرا بیکارم؟چرا هرجا میرم میگن لازم نداریم به خدا انصاف نیست.با این روحیه چه جوری ادامه تحصیل بدم؟کجا برم؟