۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۲

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا از کمک 25 میلیون دلاری این کشور به مخالفان حکومت لیبی خبر داد.

 به گفته خانم کلینتون این کمک تسلیحاتی نیست و شامل کالاهایی مانند پوتین، لباس نظامی، تجهیزات مخابراتی، مواد دارویی و گوشت ذبح اسلامی خواهد بود. به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اینترنتی بی بی سی روز پنجشنبه نوشت، انگلیس، فرانسه و ایتالیا نیز پیشتر اعلام کرده بودند که برای کمک به مخالفان مسلح حکومت لیبی، مشاوران نظامی خود را به این کشور اعزام خواهند کرد.
دولت انگلیس گفته است مشاوران نظامی کشورش در جهت آموزش و مسلح مخالفان اقدام نخواهند کرد، ولی ایتالیا آموزش نظامی مخالفان را از ماموریت های نظامیان اعزامی به لیبی اعلام کرده است.

ارسال کمک 25 میلیون دلاری ایالات متحده در حالی اعلام می شود که محافظه کاران آمریکایی دولت باراک اوباما را در کم کاری در حمایت از مخالفان سرهنگ قذافی متهم کرده اند.
کلینتون روز گذشته (چهارشنبه) گفت این اقدام (کمک کشورش به مخالفان معمر قدافی) با قطعنامه 1973 شورای امنیت مطابقت دارد که به کشورها اجازه می دهد برای محافظت از مردم غیر نظامی و مناطق مسکونی تمام تدابیر لازم را در نظر بگیرند.
محافظه کاران آمریکایی تصمیم تازه دولت باراک اوباما را کافی نمی دانند و خواهان ارسال تسلیحات به مخالفان سرهنگ قذافی هستند.
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا اعزام نیروی نظامی به لیبی را رد کرده است، ولی می گوید از تصمیم انگلیس، فرانسه و ایتالیا برای اعزام مشاوران نظامی به این کشور حمایت می کند.
این سه کشور قرار است هر یک حدود 10 مشاور نظامی به لیبی اعزام کنند تا به مخالفان کمک کنند.
همزمان مخالفان سرهنگ قذافی دریافت مقادیری سلاح از کشورهای دوست را تایید کرده اند.
مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای انتقالی ملی لیبی، با تایید گزارش ها در این باره، میزان کمک های دریافتی را کافی ندانست.
حکومت معمر قذافی قطر را به ارسال سلاح های ضد تانک به مخالفان متهم کرده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =