غنی سازی مناطق جنگلی شهرستان مهدی شهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر از اجرای عملیات بیولوژیک در ۱۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی رود بارک خبر داد و گفت: غنی‌سازی مناطق جنگلی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان حمیدرضا عبدوس صبح روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه اجرای عملیات بیولوژیک در ۱۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی مهدی‌شهر آغاز شد، اظهار داشت: این عملیات با کاشت بذر بلوط‌های بومی منطقه اجرایی شد.
او با اشاره به افزایش میزان بارندگی‌ها در فصل پاییز و زمستان بیان کرد: بذر بلوط در بین ارس‌های خزنده و گونه‌های پرستار کشت‌شده و تا سال آینده سبز خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی‌شهر بابیان اینکه تقریباً ۵۰۰ کیلو بذر بلوط در این منطقه کشت‌شده است، تصریح کرد: غنی‌سازی مناطق جنگلی هیرکانی که در طی سنوات گذشته در اثر چرای مفرط دام و یا قطع درختان جهت تهیه زغال و چوب مخروبه شده‌اند مهم‌ترین هدفی است که در اجرای این عملیات دنبال می‌شود.
عبدوس تقویت پوشش گیاهی، تثبیت خاک و مقابله با فرسایش خاک و همچنین بالا بردن ظرفیت نفوذپذیری خاک را از دیگر برنامه‌های محوری در اجرای این عملیات برشمرد و گفت: پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار واجد صلاحیت بذرهای بلوط برای انجام پروژه توسط پیمانکار و با مجوز اداره جمع‌آوری می‌شود.
وی افزود: با توجه به تأثیر بسزای نیروها و جوامع بومی و محلی و تشکل‌های تعیین صلاحیت شده در حفظ عرصه‌های طبیعی، در اجرای این طرح از این ظرفیت‌های بومی بهره‌گیری می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =