اعلام محدودیت های جدید دراستان چهارمحال وبختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : با هدف کنترل بیماری کرونا محدودیتهای از قبیل تعطیلی مدارس ، کاهش ساعات کاری دراین استان اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، جعفر مردانی  در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تصمیات استانی در بحث مدیریت بیماری کرونا تابع مصوبات ستاد ملی است، اظهار کرد: طبق مصوبات ستاد ملی، گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در شهرستان‌های با وضعیت خاکستری و قرمز هم‌چنان تعطیل هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اولویت در تصمیم‌گیری‌ها باید حفظ سلامت مردم باشد، گفت: همچنین در تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا مسئله معیشت و امنیت نیز باید مدنظر قرار بگیرد، برای مدیریت بیماری کرونا نیازمند یک عزم همگانی هستیم.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا فعالیت گروه‌های شغلی ۲ از بیستم آبان‌ ماه به مدت یکماه از ساعت ۱۸ عصر ممنوع است، طبق مصوبه ستاد ملی این محدودیت در مراکز استان‌ها اعمال می‌شود، اما می‌توان با استناد به مصوبه ستاد استانی این محدودیت را در شهرهای خاکستری و قرمز نیز اعمال کرد، بنابراین این مصوبه در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان نیز اعمال می‌شود.


مردانی تاکید کرد: اگر نتوانیم با محدودیت‌های مقطعی بیماری کرونا را در چهارمحال و بختیاری کنترل کنیم، قطعا در آینده بالاجبار باید تصمیمات و محدودیت‌های شدیدتری را اعمال کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از تعطیلی مدارس استان به مدت یک‌هفته خبر داد و عنوان کرد: آموزش در این مدت به صورت مجازی باشد و نیازی به حضور کادر آموزشی در مدارس نیست، اگر در مناطق محروم استان امکان آموزش مجازی وجود ندارد و معلمان بومی منطقه هستند می‌توان آموزش را به صورت حضوری و شیفت‌بندی دانش‌آموزان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام داد.


وی در خصوص فعالیت برخی از کانال‌های تلگرامی و مجازی در چهارمحال و بختیاری که اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کنند، توضیح داد: مدیران این کانال‌ها باید توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت شوند و تذکرات لازم به آن‌ها داده شوند، اگر این کانال‌ها رویه خود را اصلاح نکنند برخورد قضایی لازم صورت بگیرد.


مردانی تاکید کرد: در حال حاضر زمان مناسبی برای تسویه حساب شخصی نیست، باید با وحدت رویه و همدلی شرایط بیماری کرونا را در چهارمحال و بختیاری مدیریت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع ممنوع است، یادآور شد: برخی مدیران استانی در بحث مدیریت کرونا کار را رها کرده‌اند و به مصوبات ستاد کرونا بی‌اعتنایی می‌کنند، باید تمامی دستگاه‌های اجرایی ظرفیت خود را در کنترل بیماری کرونا بکار بگیرند.

وی در خصوص فعالیت دستگاه‌های اجرایی با دو سوم ظرفیت، گفت: از این پس دورکاری شامل کارمندان نمی‌شوند، تنها افراد دارای بیماری زمینه‌ای، ماداران باردار، جانبازان و مادرانی که فرزند زیر ۶ سال دارند می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند، همچنین ادارات به سمت الکترونیکی کردن خدمات حرکت کنند. 


مردانی ادامه داد: بحث دورکاری شامل پرسنل مراکز درمانی، خدماتی، امدادی، نیروی‌انتظامی و نظامی نمی‌شود، اما ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی یک و نیم  ساعت کاهش پیدا کند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت و سرویس حمل و نقل عمومی صورت بگیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =