۰ نفر
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰
اعتبار داوری ایران در معرض فروش

علیرضا فغانی توسط کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشورمان از لیست داوران بین المللی کنار گذاشته شد.

زاوش محمدی: فدراسیون فوتبال در تصمیمی عجیب نام علیرضا فغانی را از لیست بین المللی داوران فوتبال ایران خط زد. همین موضوع بازتاب گسترده ای در بین فوتبالی ها داشته و تبعات زیادی را به وجود آورده است. فدراسیون فوتبال دلیل این کار را نبود فغانی در ایران و مهاجرتش به استرالیا می داند که به نظر یک بهانه ای برای حذفش باشد.

فغانی داور ایرانی ساکن استرالیا حضورش به اتفاق منصوری و ابوالفضلی دو کمک داور ایرانی در جام جهانی قطر قطعی شده بود اما حالا با خروج نام فغانی از لیست بین المللی ایران دیگر هیچ تضمینی وجود ندارد که کمک های ایرانی فغانی رنگ جام جهانی را ببینند.

فدراسیون فوتبال و کمیته داوران موظف بودند تا زمان نهایی تعیین‌شده از سوی فیفا لیست داوران بین‌المللی ایران را برای AFC و فیفا ارسال کنند اما این کار پشت گوش افتاد و حالا به نظر لیست کمیته داوران و دپارتمان داوری در حال آماده کردن لیستی از داورانی هستند که در فوتبال ایران قضاوت می‌کنند که این یعنی خط خوردن نام فغانی و به احتمال زیاد اضافه شدن نام موعود بنیادی‌فر.

با این تصمیم عجیب فریدون اصفهانیان، قطعا علیرضا فغانی آسیب نمی بیند چرا که او از استرالیا وارد لیست بین المللی می شود اما با این تفاوت که با تیم داوری استرالیا حضور در جام جهانی را تجربه می کند و دو کمک داور ایرانی ناچارند در یک تیم آسیایی دیگر قرار بگیرند، تیمی که بدون فغانی حضورش در جام جهانی تضمین شده نیست.

در روزهایی که دوستان سئول نیشین روزه سکوت گرفته اند، علیرضا فغانی هم در استرالیا واکنش چندانی به این خبر نشان نداده است. با او درباره این موضوع صحبت کردیم و خیلی راغب به جواب دادن نبود. او می گوید:«دوستان باید جوابگو باشند و دنبال جواب و علتش را از مسئولین باشید.» 

 در چنین شرایطی اینکه ایران دیگر داوری به عنوان نماینده در مسابقات بین المللی و به خصوص جام جهانی قطر نداشته باشد، عجیب به نظر نمی رسد. اتفاقی که فدراسیون فوتبال را زیر بار شدید ترین انتقادها قرار داده و حال باید دید چه اتفاقات جدیدی رخ می دهد.

بیشتر بخوانیدخودزنی کمیته داوران با حذف علیرضا فغانی

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    ایشون تصمیم گرفتند برای ادامه زندگی به استرالیا بروند که کاملا شخصی و محترم است.پس حق داوران داخلی است که این فرصت را داشته باشند از امتیازات استفاده کنند با استدلال شما امثال علیزاده،ملایی و سایر ورزشکارانی که از ایران رفتند هم باید فرصت حضور با سهمیه ایران در مسابقات رو داشته باشند