فوری| نخست وزیر ارمنستان خبر داد: پایان جنگ قره باغ با امضای توافق‌نامه میان او ، علی اف و نماینده پوتین

نخست وزیر ارمنستان در پیامی خطاب به مردمش ضمن اعلام خبر نارضایتی اش از تصمیم به آتش بس و ناراحتی برای اخذ چنین تصمیمی، خطاب به مردمش گفت معاهده صلح را با آذربایجان امضا کرده تا جنگ تمام شود.

به گزارش خبرآنلاین، در بیانیه بیانیه نخست‌وزیر ارمنستان آمده است:

هموطنان ، خواهران و برادران عزیز:

من یک تصمیم بسیار بسیار دشوار برای خودم و همه ما گرفتم.

من بیانیه ای را با روسای جمهور روسیه و آذربایجان امضا کردم تا در ساعت 01:00 جنگ قره باغ پایان یابد.  متن بیانیه ای که قبلاً منتشر شده است برای من شخصاً و برای مردم ما غیر قابل توصیف است.

  من این تصمیم را در نتیجه تجزیه و تحلیل عمیق وضعیت نظامی و ارزیابی افرادی که این وضعیت را بهتر می دانند ، گرفتم.  همچنین بر اساس این باور که این بهترین راه حل ممکن برای وضعیت فعلی است.  من در روزهای آینده در مورد همه اینها به طور مفصل می گویم.

این یک پیروزی نیست ، اما تا زمانی که اعتراف نکنید که یک بازنده هستید ، شکستی وجود نخواهد داشت.  ما هرگز اعتراف نمی کنیم که بازنده هستیم و این باید آغاز دوره وحدت و احیای ملی ما باشد.

  برای برنامه ریزی آینده و تکرار اشتباهات گذشته ، باید سالهای استقلال خود را تجزیه و تحلیل کنیم.

من در مقابل همه شهدای ما زانو می زنم.  من در برابر همه سربازان ، افسران ، ژنرال ها ، داوطلبانی که با جان خود از سرزمین مادری دفاع و دفاع می کنند سر تعظیم فرود می آورم.  آنها با فداکاری ارمنیان آرتسا را   نجات دادند.

 ما تا آخر جنگیدیم.  و ما پیروز خواهیم شد. 

 زنده باد ارمنستان!  

 نیکول پاشینیان

۴۱۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 1
    با توجه به اینکه دسترسی آذربایجان هم به نخجوان تضمین شده و بخش عمده خاک آذربایجان به دست خودش برمیگرده توافق بدی نیست. البته جنگ و کشتار و اخبار ناگوار مرتبط هم تمام میشه. امیدوارم در ادامه صلح و آرامش به منطقه برگرده. این وسط باز ایران سیاست خارجه بد و مسیر اشتباهی را طی کرد که باعث شد نتواند به عنوان یک بازیگر مهم ایفای نقش کند. مرزها به کنترل روسیه درآمد . این مساله نشان داد سیاستمداران ایران در بعضی جاها کاملا سردرگم هستن و قدرت تصمیم گیری خوبی ندارن چون کل منافع ایران در این قضیه از بین رفت و به دست روسیه سپرده شد. روسیه سالهاست از ضعف سیاستمداران ما به خوبی داره به نفع خودش استفاده میکنه و دوباره بدون هیچ زحمتی دقیقا رسیده به بیخ گوشمون. الان کسی نیست داد بزنه بگه روسیه در 500 متری مرز ما گارد نظامی خواهد داشت و با توجه به سوابقش احتمال تجاوز وجود داره! متاسفم که در برخی مسایل تنها نوک بینی مان را میبینیم و در اینجا هم اسیر های و هوی طرف ارمنی و یکسری خارج نشین معلوم الحال شدیم و نتوانستیم
    • کارن IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      دوست گرامی ، شما خطر ترکیه را گوشزد نمی کنی و خطر روسیه را بُلد میکنی ، ما که با روسیه مرز آبی داریم .حالا 500 متری مرز ما هم بیایند چه اتفاقی می افتد؟ شما نامردمی دولتمردان باکویی که قصد داشته و دارند اسراییلی ها رالب مرز ایران بیاورند را نادیده میگیری و خطر روسیه را گوشزد میکنی؟
  • کارن IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 1
    نیکول پاشینیان با چرخش به سمت غرب موجب شد که پوتین از او کینه به دل بگیرد . در جنگ های قبلی حمایت روسیه از ارمنستان موجب شده بود که ارمنستان پیروز شود لیکن در این جنگ روسیه بی تفاوتی خود را نشان داد. همیشه روسای دولت در قفقاز و حتی آسیاس میانه در این دو راهی چرخش بسمت غرب یا ائتلاف با روسیه مُردد هستند . ولی تجربه نشان داده که آنهایی که با روسیه ائتلاف داشته باشند (آنهم از نوع عمیقش) میتوانند بیشتر بر روی کمک روسها تکیه کنند...